Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Jippie! Tävling är ju kul!

Av Sara - 8 februari 2009 17:24

Det var en fin solig dag idag och det är ju alltid trevligt! Jag älskar dressyrtävlingar när man får exakt starttid. Man kan (oftast) sova länge, äta frukost, fläta och packa i lugn och ro! Så även idag då jag skulle starta kl 12.00 och jag beräknade ca 1 timmes resväg. Alltså lastade vi 9.45 Satt i sadeln 11.15 Perfekt. Framridningar på lokala tävlingar är oftast ett enda kaos. Malmö Ridklubb var inget undantag. Teddy var som en elektrisk gummiboll och det var en hyfsad utmaning att få honom att koppla av i den cirkusen. Jag hade ju gott om tid på mej och efterca 20 min galopparbete var han hyfsat på mattan. Väl inne på banan var han ändå överladdad och frustade högt i varje steg. Suck... Men, men vi tog oss igenom hela programet utan större missöden. Jag bröt av från galopp till trav vid fel bokstav bara och höll på att glömma bort en halt som således hamnade två meter för sent. Oops! Efter ritten var Teddy (och jag) nöjda och skrittade av en lång stund. Jag hade Anne med mej så jag sa till henne att om jag har under 50 % så sticker vi hem direkt för då får vi skämmas! Men döm om min förvåning när det på dataskärmen stod Tendencioso på placerings-listan! Med 69,58 %!!!!!! Hahahahahahahah! Gud vad kul! Massvis med 8:or i nästan hela galoppprogrammet. Sedan 7:or och någon 6:a där jag red fel, sned halt, sen halt. Men ändå! Vi slutade på samma placering och åkte hem nöjda med en röd rosett. Nu får vi anmäla till flera tävlingar. Detta var ju kul!


 
 
Ingen bild

Grattis Sara o Teddy

8 februari 2009 17:56

De va ju fina procent på första tävlingen, nu blir ja ju ännu mer nyfiken på va de finns i Neffies lilla mage. Vilken stjärna de kommer att blir va? hi hi. Grattis än en gång
Kram Cina

 
Ingen bild

Sara

8 februari 2009 18:01

Hej Cina!
Med Neffis storlek och typ och Teddys rörelser och energi borde det bli en superhäst såklart! Klappa om henne från oss!

 
Ingen bild

AnnaL

8 februari 2009 18:16

oooh GRATTIS!!! Vad kul!!!:) kram Anna

 
Theresé Lindqvist

Theresé Lindqvist

8 februari 2009 18:49

Grattis Sara! vad kul!

Kram Tess

http://www.srpre.com

 
Linda

Linda

8 februari 2009 22:47

GRATTIS! Det var ju fantastiska procent!!! Teddy är helt klart min favvo av det jag sett på din hemsida!!! Kul att ni fick lite blodad tand, ser fram emot att ev ses på tävling så småningom!! :)

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

8 februari 2009 22:48

Ps) Vill se bilder................ ;)

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

9 februari 2009 16:35

GRATTIS gud vad roligt, han e allt en pärla!! Kram på er

http://www.huliganerna.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards