Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Sara - 6 april 2009 22:14

Tog med kameran ut vid kvällsfodringen idag.

Stallet by night

Här är Teddys fina kandar!

Trazzel måste ju vara med!


Och så några bilder på Laban.


Av Sara - 6 april 2009 20:34

En hääärlig vårdag idag igen. Jag njuter verkligen av solen och värmen. Och hästarna med mej! Red Fonzie, följt av Teddy. Sen kom en tjej med sin familj för att titta på Laban. De hade kört från Borlänge kl 3 på morgonen och var framme här kl 11! Styvt! Jag visade Laban i lina och sedan riden. Jag tror att tycke uppstod, fast den eventuella köparen i fråga hade ett brutet ben så provridning var inte aktuellt. Hon ska återkomma när benet är helt igen. Oavsett så ska ju Laban vara kvar här i sommar och betäcka. Hade faktiskt inte ridit honom sedan hingstvisningen, men han uppförde sej exemplariskt!

Efter en sen lunch åkte jag iväg och köpte en guldig stång till Teddys nya kandar. Det blev så jäkla snyggt! Bild kommer! Var även tvungen att köpa guldsporrar, så att allt kan vara i guld. Har även guldstigbyglar... Man är ju tokig.

På eftermiddagen red jag Fausto. Longerade honom först inspänd, som jag alltid gjorde förra sommaren när han var här. Då kopplade han av och kom till ro. Det fungerade ganska bra idag. Ska köra så denna veckan och se om det ger resultat.

Vi har snickare här som bygger vår ovanvåning. Det är helt UNDERBART att höra hammarslagen och bullret uppifrån. Det blir sååå bra! Går upp och tittar med jämna mellanrum och ser framstegen. Det är så roligt. En sak att hålla tankarna borta från Zagal. Fast han finns där hela tiden.

Danmarks PRE-förening har skrivit så fint om honom! Läs på www.pre-horse.dk

Idag var Lara & Gittan så här tjocka. De njuter och solar sej och gnager på det lilla gräs som börjat titta fram. Inte har Clasica behagat föla ännu. Hon kniper. Sover dåligt. Till slut vet man inte om man har tittat eller ska titta när klockan ringern en gång i timmen. Framåt 4-5 på morgonen brukar jag tycka mej se både ett och två föl i boxen. Sömnbristen spelar en spratt! Håll tummarna för att hon fölar snart! För den 23:e är det dags för Gittan!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards