Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Nya tag

Av Sara - 21 februari 2010 21:12

Ja, vid det här laget är vi vana vid tragedier. Jag orkar inte ta till mej verkligheten utan väljer att stoppa huvudet i sanden, låtsas att inget hemskt har hänt och hitta på något nytt roligt. Givetvis funkar detta mycket dåligt för verkligheten kommer alltid fatt mej igen när man får en lugn stund. Så igår förmiddag, när Tango var borta, började vi snart leta efter en ny valp. Helst ville vi ju ha en Nordblicks-valp, men tyvärr finns inga sådana i sikte och vi vill ju ha vår valp NU! Vi har vant oss vid att ha valp i huset och vill ha det så nu. Dessutom har Mats bäste vän en kullbror till Tango, och Mats och Mattias skulle givetvis ha mycket skoj tillsammans.

Vad Tango dog av är ännu inte helt klarlagt. Vi väntar på obduktionsresultatet. Han var mycket dålig av kräkningar & diarre. Efter första buköppningen blev han aldrig helt normal utan var desorienterad, vandrade i cirklar och skrek högt om man försökte ta i honom. Han blev öppnad igen i fredags och då hade han en tarminvagination på 40 cm (tarmen träs upp på sej själv) och hade fruktansvärt ont. Operationen gick bra, men trots morfin och dropp med smärtstillande medel var han mycket dålig och krampade flera gånger. Vi beslöt på veterinärens inrådan att inte fortsätta... Vi är så ledsna och saknar honom så.

Vi försöker nu glädja oss åt och lära känna Incidents Xant, en 16 veckor gammal schäferkille som flyttat hit igår kväll. En normalpälsad jättesöt valp! Det ska nog bli bra.

 ,

Tack alla söta ni som hälsar och skriver så snällt! Som vanligt så värmer det...

  

 
 
Ingen bild

Ingela R

21 februari 2010 22:52

Vilken tur att ni hittade en ny valp så fort. Vad glad jag blir för er skull. Hoppas att den nya lilla killen lindrar lite av sorgen. Valpar har ju en tendens att krypa in i ens hjärta och bosätta sig där.

 
Ingen bild

jossan

22 februari 2010 05:36

han är fantastiskt söt!

 
Tina

Tina

22 februari 2010 07:44

Vilken buse det ser ut att vara! Himla fin, kommer nog bli en stooor kille...

Kram

http://www.lightningpre.se

 
Ingen bild

gunilla

22 februari 2010 08:09

Önskar er verkligen "Lycka till" och mys nu med den nya valpen
och känn lycka över att få ta hand om honom

 
Ingen bild

Milldoff PRE

22 februari 2010 08:41

Ja det finns gränser för hur mycket man kan ta innan man helt lägger ner. Men ni ger ju inte upp i första taget, så lycka till med nya söta killen. Hoppas ni kommer att trivas bra ihop.

Kramar Camilla

 
Kryddan

Kryddan

22 februari 2010 08:42

Det var en fin liten kille!
Kram, Kryddis

http://kryddan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Charlie

22 februari 2010 09:10

Hej Sara och Mats!
Ja det är rätt! Man får spotta i nävarna och ta nya tag! Nu har det vänt. Mycket lycka till med nya valpen! Kram.

 
Ingen bild

Charlotte Eichel Larsen

22 februari 2010 10:13

Kære Sara & Mats. Nu MÅ det altså være slut med tragedier for jer! Tangos skæbne var forfærdelig, men jeg synes også, at I tog den rigtige beslutning. Og stort tillykke med jeres nye hvalp, som er meget, meget smuk! Jeg er selv vokset op med Schæfere, og mit hjerte banker stadig for dem.
Mange tanker her fra Danmark!

 
Ingen bild

Paula

22 februari 2010 13:27

Skickar styrketankar och en hel massa lyckotankar till er!
Hoppas allt går väl med den nya lilla krabaten!

 
annie

annie

22 februari 2010 14:15

Vill börja med att säga att ni gjorde helt rätt som lät Tango få somna in. Tyvärr baksidan med att ha djur. Men som djurägare har vi den skylldigheten att inte låta våra älskade djur lida. Tycker att det är riktigt roligt att ni skaffat en ny valpis. En söt liten krabbat. Han kommer garanterat att ge er glädje och många fina minnen. Det kan inte bara fortsätta hur länge som helst att ni drabbas av otur. Ni måste tänka framåt och jag tror att från och med nu så kan det bara gå framåt. Håller tummarna och lycka till med den nya killen.
Kram annie

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?articl

 
Coolmix Kennel

Coolmix Kennel

22 februari 2010 18:28

Vi önskar er ett STORT LYCKA till med den nya killen.

http://www.coolmixkennel.se

 
Christina Nord

Christina Nord

22 februari 2010 20:54

Stort lycka till med er nya lilla valp! Han är så fin och kommer säkert att ge er stor glädje.
Kramar om er!
Hälsningar från Stuteri Rubin!

http://www.stuterirubin.nu

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 mars 2010 10:44

Så skönt att ni fick en ny liten kille i huset! Verkar jättegullig!
Min första schäfer var också en utställningsschäfer och hade Incidents bak i leden.... Nu har jag ju bara bruksligister he he...

Lycka till med vovven!!!!
Kram
Ann-Louise

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards