Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Galopes dag!

Av Sara - 7 juli 2010 22:42

Utan praktikant som jag är, så var jag uppe med tuppen (tycker jag iallafall) och fodrade kl 7. Åt frukost med min kära man och var sedan igång i stallet kl 8. Mockade några boxar och red sedan Hero. Han är min nya favorit. Sååå himla mjuk och trevlig att pyssla med. Står alltid stilla och är så tålmodig. Ficl lindor på bakbenen för första gången och sa absolut ingenting om det. Han rör sej mycket bättre nu med skor på alla fyra fötterna. Och BRA skodd! Blev så superfin om tassarna!

Hann precis klart med mockning och intag av dagens ston tills Agneta kom. Två av fyra var dräktiga idag. Vackra Yedra är alltså dräktig med Trazzel och ett annat sto med Ludwigs Champion.

Var iväg på posten, körde hösilag (behöver stödutfodra i några hagar nu) och tränade Galope på banan. Efter avslutat träningspass fick han busa lite lös och jag försökte ta några bilder.

Galope har bara haft tre ston i år, men alla är dräktiga! Den tredje fick jag besked om idag och matte var såå glad! Både Galopes matte och stoets matte alltså!

I morgon ska jag upp ännu tidigare och vara på plats i Falsterbo kl 8 där jag ska vara jour i djurambulansen hela dagen. SKa bli skoj. Hoppas vi slipper arbete för mycket bara. Inte för jag är lat, men hästarna får gärna klara sej utan olyckor...

Galope idag!

      

 
 
Ingen bild

Malin

8 juli 2010 09:33

Hej Sara!
Hur går det med Zacke nu när han är valack? Mår han bättre & har lugnat ner sig?
MVH Malin

 
Jenny

Jenny

8 juli 2010 09:48

Gud vad läcker han är på hals-huvud bilden!

http://thedailylifeofahorse.blogspot.com

 
Ingen bild

Jennie

8 juli 2010 11:01

Vilken snygging! Huvudbilden är jättefin!

 
Jossan

Jossan

11 juli 2010 00:14

Jag tycker att han är fantastiskt fin. jag som är svag för stooooora hästar. Och ändå ser han så ädel och elegant ut. Han har grace helt enkelt! Mittenbilden är fantastisk!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

11 juli 2010 21:43

Hej Malin!
Zacke mär MYCKET bättre nu som valack. Han är lugn och nöjd och har gått upp alla kg han sprang av sej i våras...

http://www.pepinopre.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards