Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Hit och dit

Av Sara - 2 september 2010 21:06

Ja tankarna flyger hit och dit och det är många bollar i luften just nu. SOm många av er vet så hände det en otäck grej här i söndags. Ni kan läsa om det på min facebookprofil. Orkar inte gå igenom det här. Vill inte skita ner bloggen med sånt skräp! Så denna veckan har det varit många samtal och besök av polis och andra inblandade. Vi har fått hem en ny hund. En otäck en som numera bor i stallet lös på nätterna och som vaktar här väldigt ordentligt om man säger så. Det är numera att rekomendera att föranmäla sitt besök hit, och om man glömmer det, gå inte ur bilen om ni inte se oss! Kräver ju en del av oss och det är ett väldigt stort ansvar, men vi sover gott om nätterna!

Idag har jag varit på en kurs/möte med FSHS (se mina länkar) och Jordbruksverket i Skara. Det var väldigt intressant och givande och vi tre som deltog kände oss otroligt glada och nöjda när dagen var slut. Vi är på mycket god väg i föreningen och hon som höll kursen var imponerad av vårt arbete hittills. Lite lön för mödan!

I helgen är det ju oxå clinic! Vi börjar kl 10 på lördag och kl 9 på söndag och intresserade är varmt välkomna att delta i kursen till fots. Det blir en trevlig helg med mycket hästprat, utbyte av erfarenheter och alla åker förhoppningsvi härifrån med lite hemläxa och ny input på ridningen av deras hästar. Varmt välkomna i helgen! Maila gärna så jag vet hur mycket lunch och fika som behövs!

Här kommer lite foton från i går. Två-åringarna är nu uppflyttade till gården och stona har både halm och hö att njuta av i sin hage. Våra fiiina hästar!

Först Jerez-P

    

Kairoso-P  

  

Hera u. Yedra e. Codicioso-MAC  

  Optima-P   Primera-P & Optima-P

Leviton-P & Jerez-P hälsar på Malibu   

 
 
Charlotte

Charlotte

2 september 2010 21:31

Kære Sara & Mats.
Jeg er DYBT chokeret! Det er sådan noget, jeg er så bange for, når jeg er alene. Og min mand og jeg har ingen hund....endnu!! Føj, at man ikke kan være sikker i sit eget hjem!
Mange tanker her fra Sjælland!
Charlotte

http://www.colinadelsol.dk

Sara

2 september 2010 21:41

Det är fruktansvärt... Jag kan bara råda er att skaffa en riktigt bra vakthund. Kram Sara

 
Cina

Cina

2 september 2010 21:58

Skönt att du har fått hem en hund som vaktar hemmet, fy va otäckt de måste vara. Tänker på dig, ha de så trevligt i helgen, skulle varit kul o vara med igen men vi ses ju i strömsholm:) fin Optima har blivit, min blivande lilla tjej;))) kram

http://stuteriornaholmpre.zoomin.se

Sara

2 september 2010 22:26

Ja, jag gillar jycken mycket! Du får komma igen på nästa clinic. Så ses vi på Strömsholm. Din lilla svarta är helt underbar! Kram

 
Jossan

Jossan

2 september 2010 23:27

Men vad f*n... :O Jag sitter bara o gapar!! Hoppas att allt ordnar sig och att ni kan gå vidare!

Önskar hunden all lycka i sitt nya arbete!

Peppkramar från Västerås!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

3 september 2010 07:05

Första bilden på Jerez var ju helt underbar så stor han har blivit. Vi ses i helgen KRAM

http://jabeque.zoomin.se

 
Ingen bild

Lina

3 september 2010 08:45

Oj! Vad är det som har hänt?? Har ni haft inbrott?

Har inte FB , så tankarna fladdrar vilt.

Följer er blogg dagligen och gillar er och era hästar MYCKET:)

Mvh Lina

Sara

3 september 2010 12:56

Nej inget inbrott, ännu iallafall. Bara en galen granne som tycker sej ha rätt att spatsera omkring bland våra hästar i hagarna runt vårt hus. Han påstår sej plocka svamp! I "rasthagar" ! Sitter och stirrar på en när man rör sej på sin egen mark och är högst obehaglig och äcklig. När man ber honom gå får man stryk med en "vandringsstav" och en jaktknif uppkörd i ansiktet. Inte så trevligt...

 
Ingen bild

Rebecca

3 september 2010 09:02

Vad säger man Sara , idioter finns det gott om o de e så tråkigt tycker jag att de finns människor där ute som gör att man inte kan känna sig trygg =((. Verkar inte finnas nå vet o etikett kvar o vad som är ditt o mitt mm i vårt samhälle längre. Mycket tråkigt men jag hoppas du mår bättre o att idioten får vad han förtjänar=))
Mvh Rebecca.

 
Ingen bild

Gabbi

3 september 2010 16:02

Har inte heler Fb så har fått vad som hänt återberättat för mig i grova drag.

Fruktansvärt och ännu värre eftersom det är en granne som kommer finnas kvar i er omgivning vilket, förstår jag, skapar mycket oro hos er bådee för er egen och era hästars säkerhet.

Det där med psykogrannar är ett riktigt dilemma och anledningen till att jag ser till att inte ha några "nära" grannar överhuvudtaget.

Jag skriver min uppsats inom fastighetsrätten om just allemansrätten som en inskränkning i äganderätten, och även om allemansrätten är en rätt värd att"vårda" slår det ibland så här galet när man inte känner att man kan freda sin mark från ovälkomna "besökare".

Hoppas det löser sig för er.

 
Ingen bild

Johanna

3 september 2010 18:05

Fy sjutton så läskigt!!
Ta hand om er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards