Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Nedräkning Strömsholm

Av Sara - 15 september 2010 19:09

Nu är det snart dags att ge sej av mot Strömsholm igen. Tror det är femte gången nu jag gör den resan. Har kört med B-kortslastbil varje gång och det blir så denna gången med. Tidigare har jag tre gånger kört till Stockholm och ibland längre, med bil och släp. Men fyy vad det är jobbigt för hästen, otroligt tidsödande och fruktansvärt tråkigt, så det har jag lovat mej själv och hästarna. Det gör vi ALDRIG mera!

Linda, Kim och jag styr kostan norrut vid lunchtid på fredag. Delfinus och Galope är vår dyrbara last. Så denna veckan skriver jag kom-ihåg-listor och tvättar, packar och förbereder. Idag tog jag ett sista träningspass med Galope. Han är verkligen duktig, men tyvärr så växer han nu igen så han kunde varit både rundare och mera rörlig... Nåväl, bara han uppför sej så får jag vara nöjd, men är man tävlingsmänniska så är man. Nu fick han ju så fin bedömning i Danmark så han har ju gjort ett bra reslutat iallafall! Vore väääldigt skoj med ett till förstås.

Idag såg vu ut så här när vi latjade på ridbanan.

              

 
 
Sara K

Sara K

15 september 2010 19:21

Påminn mig inte ;) hehe. Jag är så nervös med att ställa upp med min Joyero. Tur man har nära och bra iallafall.
Lycka till på Strömsholm! Jag håller tummarna.
Mvh
Sara K

http://www.yeguadasarakarlsson.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

15 september 2010 19:33

Hej Sara.
Jeg er lige så spændt som dig over, hvordan det kommer til at gå i weekenden på Strömsholm!! Jeg krydser fingrer for Galope og Delfinus.
Kram
Charlotte

http://www.colinadelsol.dk

 
Ann

Ann

15 september 2010 20:20

Håller tummarna för er!
Ses snart då!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Kim Paulin

Kim Paulin

15 september 2010 20:31

Vackra Galope! Det kommer att bli vansinnigt kul och spännande.

http://www.conquistador.se

 
Ingen bild

Ingrid

16 september 2010 00:33

Lycka till! Ska hålla tummarna jättehårt!

 
Ingen bild

Jenny

16 september 2010 08:19

Lycka till! Måste vara jätteroligt att visa sin egna uppfödning, det blir ett härligt kvitto på att man jobbar i rätt riktning med sin avel.

Sara

16 september 2010 18:41

Hej Jenny!
Jo det är alltid något visst med att visa en häst man själv fött upp! Vi är så stolta över Galope och han har ännu många år framför sej att utvecklas!

 
Ingen bild

Ingela R

16 september 2010 18:04

Lycka till, han ser fin ut på bilderna i alla fall.
Va roligt att Delfinus åker med dig. Jag frågade ju om honom nyligen. Har letat efter en hemsida till dem men utan resultat. Skulle vara roligt att veta lite mer om honom. Såg bilden på honom på danska PRE föreningens hemsida. Han är mycket vacker och stor. Önska dem lycka till också.
Det är så roligt när du lägger upp bilder och berättar för alla oss som inte kan vara på plats. Nu är det bara att vänta med spänning på nästa sändning ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards