Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Kyla = vilda hästar!

Av Sara - 28 september 2010 21:47

Våra fönster och dörrar är på plats! Det blev så otroligt fint! Eller hur!

       

Var uppe tidigt igen och släppte ut pojkarna. Idag fick flera täcke på sej för det var isande kallt i vinden och ner mot nollan inatt.    I hate it! Sedan åkte jag till smådjurskliniken och sövde ett gäng hundar. Tandsten, kloklippning, öronrensning, amputation av svans, extraktion av tänder och lite annat smått och gott. Var hemma strax efter lunch med Thai-mat-take-away. Mums!

Gav mej sedan ut och gjorde iordning Teddy. Tänkte skritta en sväng, men det tyckte han var en skitdålig idé! Skritta? Nej det blev en härlig galopp över fälten i stället. Men efter det så gick det iallafall fint att skritta hemåt på långa tyglar!

Hade med mej Tempo, Täppas och Knight när jag red. T & T är ju rutinerade och vet att när matte rider runt i hagarna så kan man strosa omkring och kolla lite själv eller varför inte bara vila i gräset en stund? Men stackars Knight är ju så förtjust i sin matte och vill inte vara för långt ifrån minsta stund så han sprang med mej & Teddy överallt! Behöver jag berätta att han sover gott i natt...

Lagom till jag hade samlat in alla pojkarna så sprack det upp och blev en solig och fin kväll. Stona fick lite lyckorus och jag hämtade kameran. Blev mest på vackra Optima idag!

      

 
 
Ingen bild

Kryddan

28 september 2010 23:15

Så snyggt det blev! Vacker Optima också!

Sara

28 september 2010 23:17

Tack! Jag är så glad över både fönster och våra fina föl!

 
Ingen bild

Minna T

29 september 2010 06:02

Gud vad snygga fönster! Jag är avundsjuk på ert hus annars också: mitt är 50-tal och inget att se på precis...

Sara

29 september 2010 07:49

Tack Minna!
Jag älskar själv vårt hus. Inget går upp mot gamla fina detaljer! Det satt hårt inne att gå med på att byta ut de gamla fina fönsterna, men till slut fick jag bara inse att de var katastofalt dåliga...Och resultatet blev helt ok tycker jag!!!

 
Kim Paulin

Kim Paulin

29 september 2010 08:03

Urtjusigt med nya dörrar och fönster! Och Optima har blivit underbart vacker.

http://www.conquistador.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards