Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Sara - 3 oktober 2010 20:43

Vilken helg! Jag grät... När jag såg Juan & Fuegos ritt i går så rann tårarna. Jag är hopplös med sånt. Bölar alltid när det är vackert och fint och speciellt när det är djur inbalndat. Det kan vara  allt fårn Lassie till VM i dressyr. Men vackert var det. Åh fantastiskt vilken insats som gjorts för PRE-hästen i hela världen. Hatten av för Don Miguel Angel Cardenas som hittade denna fantastiska häst och parade ihop honom med Juan Muñoz Diaz! Jag är såå glad!

Här är det numera världskända ekipaget, hemma på Cardenas stuteri. Nu är jag ännu mer stolt att ha mött både häst och ryttare. Inte bara är Juan en otroligt skicklig ryttare, han är dessutom ödmjuk och väldigt trevlig!

Jag vill även passa på att gratulera vår kära vän Enrique de Benito. Uppfödare och otroligt duktig på PRE. Vi lärde känna Enrique vid vårt första besök i Spanien för snart 10 år sedan. Enrique har drivit sin fars stuteri ungefär lika länge och har målmedvetet avlat fram funktionella, rastypiska dressyrhästar. Nu börjar all möda betala sej. Hans två 5-åringar Nubio & Abanico CLXV har tävlat i sommar mycket framgångsrikt. De är nu rankade som Spaniens 6:e respektive 8:e bästa 5-åringar och kommer båda att tävla i finalen för 5-åriga unghästar på SICAB! Jag hoppas innerligt att dessa finaler går någon av de dagar då vi befinner oss där... Jag såg båda hästarna i våras och fick även äran att rida dem. Det var två mycket kraftfulla hingstar med storlek, typ och gång. Felicitaciones Enrique!!!

Nubio

      

Abanico CLXV

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards