Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Själv är bäste dräng

Av Sara - 8 november 2010 18:34

Så var man ensam i stallet igen. Det var väldigt länge sedan sist. Måste varit i våras någon gång. Hela sommaren har jag haft praktikanter eller så har Camilla varit här, och nu sista tre veckorna praktisar igen. Men nu är jag alltså själv. Jag tycker egenltigen bäst om det, men man får ju slita mera och allt tar betydligt längra tid. Att hinna rida tre hästar på förmiddagen är i princip en omöjlighet om man först ska fodra, släppa ut och mocka. Och jag vill ha stallet klart innan jag börjar rida, för sedan blir jag så trött...Idag fick Teddan galoppera på stubben. det var lite fruset så nu var det inte för blött. Först var han skogshet och ville springa som en tok, så då fick han göra det några minuter, men sedan kunde vi galoppera i intervaller med skritt, långsam galopp och lite snabbare galopp. Han fick upp ett rejält flås och jag avslutade med att leda honom i skritt i 20 minuter. Blev fleece och hö i boxen för att torka innan han kunde gå ut i solen. Tog Mandon på en timmes skrittrunda. Behagligt med en häst man bara kan glida fram på långa tyglar! Men fy rackrans vad kallt det var! Fick trava sista km hem för att inte frysa fast i sadeln!

Efter lunch fixade jag lite papper och ringde några samtal jag skjutit på. Sedan tog jag hundarna på en rejäl promenad i dalen. Var tillbaka vid 15-tiden och då var det dags att köra hö till stona och fodra dem med kraftfoder. Lite extra pyssel då jag ger fölen Foal-cubes och de vuxna stona Ferto-Lac, så man får vara med och vakta medan alla äter. Speciellt Gittan som är fetast är en riktig mattjuv!

Sedan sadlade jag Malli och red först en lite tur på ridbanan för att försäkra mej om att han accepterade nosgrimma och det nya bettet. det var inge problem så även Malli fick komma ut på stubben. Han var så duktig och vi travade ett varv (tar ca 10 minuter i trav) och galopperade sedan ett varv. Tillbaka till stallet precis innan det mörknade på allvar och samlade in pojkarna.

Nu har jga lagat kvällsmat, ätit den och bakat havrekakor. Nu blir det fika framför brasan och en skön kväll i soffan. Det behöver jag känner jag...

Här kommer en bild på fina Amigo som är 3 år gammal och en korsning mellan PRE och welsh cob. Han är e. Alferez IV. Amigo är väldigt välmående här men jag tycker ändå att man ser vilken fin häst det är! Lyckliga uppfödare och ägaren Alina Broberg sitter på ryggen!

  

 
 
ida

ida

8 november 2010 21:01

fantastiskt fin häst!

http://idrus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards