Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Razonado MAC i love you!

Av Sara - 7 mars 2011 21:59

Efter regn kommer sol! Så brukar man ju säga och som väl är så brukar det ju vara så med! Idag var en toppendag! Lugn förmiddag med strålande sol, hundpromenad och pappersarbete. Kl 13 fick jag besök av ett glatt gäng stoägare och hästspekulanter. Galope & Teddy var favoriter och de fick varsin bokning och kanske Teddy två? Eventuellt har Zorro lyckats stjäla hjärtat hos en jättetrevlig tjej som nyss mist sin häst, men nu föll pladask för Zorro! Vi får se om vi kan komma överens! Efter fika och ännu mera hästprat så begav de sej hemåt och jag sadlade Trazzel. Skickade ut Mats med kameran. Han har inte sett Trazzel under ryttare förut men han blev mållös! Själv sitter jag ju bara på med ett leende från öra till öra. Ja den lille fina Trazzel går från klarhet till klarhet och jag är bara så glad för honom! Inte är det prefekt ännu, långt därifrån, men detta är efter en månads träning.

Hur fin är han! Bästa Trazzel!

          

        

 
 
Marie

Marie

7 mars 2011 22:50

Han ser sååååå fin ut! Kan bli hur bra som helst det där! Bara till att gratulera!
kram Marie

http://lealpre

Sara

8 mars 2011 07:25

Tack Marie! Du har ju några fina hästar oxå! Leal verkar gå från klarhet till klarhet! Kram Sara

 
Jannike

Jannike

7 mars 2011 23:15

Superfin :)

http://www.jannikejd.blogg.se

 
Ingen bild

Duttan

7 mars 2011 23:55

Åhh.... en helt fantastiskt vacker kille..... Längtar som attans till hingst visningen, och tills vi får se sådana här bilder även på Galope.
Kramar till er alla

Duttan

Sara

8 mars 2011 07:24

Ni är så välkomna på vår visning! Hoppas snart att Galope är på denna nivå, men med hans jättekropp tar det lite längre tid!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Johanna

8 mars 2011 08:09

Ja, man kan inte annat än hålla med! Han ser verkligen jättefin ut,vad månde bliva?
En bra pilot underlättar ju förstås :-)

 
Ingen bild

monica

8 mars 2011 08:17

Glöm inte bort att faktiskt någon gång ge dej själv en klapp på axeln. Inte nog med att du har ett välvårdat fint stall fullt med runda blanka hästar. Nu har du "tillverkat" ytterligare en häst som är snäll och väluppfostrad att hantera.
Går bra att både rida på bana och uteritt på, snäll att sko, lastar själv och kör till ridhuset
osv. Det är ju inte så att allt detta är medfött på unghästar!!
Så Sara om du inte kan skriva det själv så gör jag det -Du vet vad du gör och är jäkligt bra på det.
Hälsn Monica

 
Charlotte

Charlotte

8 mars 2011 08:19

Dejlige fotos!! Og ja - prøv lige at se dit smil! Sådan må jeg også se ud, når jeg rider mine hopper, ha ha.

http://www.colinadelsol.dk

 
Ingen bild

Ulla

8 mars 2011 09:34

Han är underbar! Suck...vad vore en bal på slottet... Skämt åsido, ni är jäätefina:-))!

 
Ingen bild

Marita

8 mars 2011 09:58

Mycket fina bilder, nästan så man inte tror det är sant att han endast är riden 1 mån nu, vars ska han sluta?
Jag blir väldigt avundsjuk när jag ser erat underlag, verkar vara vår hos er här uppe i norr är det strålande vinter ännu! USCH !

 
Kim Paulin

Kim Paulin

8 mars 2011 12:39

Tjuvkik före visning... Han är jättefin Sara! Snygg och ridbar, vad mer kan man begära? Om jag minns rätt fick han skyhöga exteriörpoäng i Danmark? Han och Fia kommer att göra ett superföl. Ser fram emot att se mer av honom på visningen.

http://www.conquistador.se

 
Chatarina

Chatarina

8 mars 2011 17:33

En extrem fin häst... När min dotter på 6 år fick se honom, började hon nästan dregla och sa att den hästen vill hon ha! :)

http://ogonblickifranframsidan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

9 mars 2011 21:15

Ni är ett vackert ekipage, och ser så glada och samspelta ut bägge två! Håller med tidigare inlägg att Trazzel är en fantastisk häst, men också att du Sara är fantastisk ryttare och hästmänniska!

Sara

9 mars 2011 21:51

Tack Helena! Vad gulligt sagt!
Kram Sara

 
Irene A

Irene A

11 mars 2011 09:26

Trazzel ser fantastisk fin ut, som vanlig! =) Herlig å se hvordan han "vokser" med rytter på ryggen =)

http://www.prehorse.info/breeders/263

Sara

11 mars 2011 10:48

Tack snälla Irene!
Kram Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards