Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Nu börjar det!

Av Sara - 19 mars 2011 18:01

Ja det blir en tidig vår i år här hos Stuteri Pepino! Idag anlände de första stona för betäckning. Två vackra PRE-damer från Danmark. Förra årets bästa Danskfödda häst Dulsona SJ ska betäckas med Galope och fina Bielda med Razonado. Matte Gitte på Stutteri Sant Jordi hade bra koll på brunsterna för Bielda var mycket villig och fick redan ikväll sitt första möte med Trazzel. Helst vill jag u-ljuda alla ston innan första betäckning, men om veterinären kommer på måndag och stoet brunstar på lördagen innan så är det inte mycket att be för. Förhoppningsvis står hon kvar i brunst på måndag så det blir ett språng till, för då vet jag säkert att hon är betäckt innan ägglossning. Om hon ägglossat vid u-ljudet på måndag blir det lite mera osäkert eftersom jag då inte säkert kan veta att hon betäckts i tid. Håll tummarna!

Nu är det bara tre veckor kvat till första beräknade fölning här hos oss oxå. Clasica är stor och tjock men ser väldigt välmående ut! I hennes mage ligger ju Trazzels allra första avkomma. Sååå spännande!   Samma dag är Tina Delanders Federica beräknad med Galopes första avkomma. Åhh det är lika spännande det med!

Nu blir det en myskväll hemma med god mat och min favorit serie för närvarande, Downton Abbey på SVT1. Underbart engelskt kostymdrama. I love!!!

Galope förra sommaren, lite valpigare än nu!

    

 
 
Ingen bild

Ulla

19 mars 2011 20:01

Åh, vad spännande det blir med med Trazzels och Galopes första avkommor! Skulle inte säga nej till någon av dom:-))!

Sara

19 mars 2011 21:52

De blir förmodligen till salu båda två Ulla! :)

 
Ingen bild

Kattis

20 mars 2011 18:46

Hej!

Jag har bara en liten fråga.
Du började skriva för några månader sen om hur du rider. Jag minns att det va några inlägg om det men sen minns jag inte om du skrev nå mer om det?

Det var iaf väldigt uppskattat och jag skulle verkligen uppskatta en fortsättning då jag utifrån det jag sett här på bloggen tycker att du rider väldigt trevligt!

Mvh Kattis

Sara

20 mars 2011 19:39

Vad roligt att du gillar det du ser Kattis! I inlägget idag har jag länkat till de inläggen jag skrev om ridning hösten 2009. Får nog snart uppdatera :)
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Charlotte

20 mars 2011 19:41

Vilken bra idé med hingsthanteringskurs! Är sugen att komma själv fast jag, som du vet, har världens snällaste f.d hingst! Jag måste bara tillägga att det kändes som en extra trygghet att köpa häst av just dig då jag var övertygad om att han därmed skulle vara väldigt väluppfostrad och lätthanterlig : )

Sara

20 mars 2011 19:47

vad gullig du är Charlotte! Ni är så välkomna fast ni har valack! Måste nog skriva detta i kursbeskrivningen oxå. Mycket av det jag kommer att visa passar precis lika bra på valacker och ston, om man vill ha en väluppfostrad häst!
Kram Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards