Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Sara - 18 november 2011 21:59

Jag älskar fredagarna! På fredagen har man hela helgen framför sej och då blir det lite lugn och ro och mys med god mat och goda vänner. Men innan det blir kväll brukar det vara dag och så även idag. Jag & Klara fixade först staket på morgonen. Hela eftermiddagen igår tillbringades med samma syssla, men vi blev inte helt klara så det vara lika bra att fixa färdigt alltihop. Skönt att få det klart. Praktisarna & Klara körde vidare med mockningen och jag sadlade Galope. Red ett fint pass i ridhuset med bara skritt och trav, och voilá, när jag red efter mina egna råd så fick jag igenom vänstersidan som varit jobbig ett tag. Jag "bara" gjorde som jag säger till mina elever att de ska göra. Man kan säga att jag höll lektion för mej själv. Mycket intressant och givande.

Jag har äntligen fått kontakt med en tränare som jag uppskattar mycket. Om allt går som jag hoppas kommer han hit en eller två gånger nästa år. Håller verkligen tummarna att vi får till det...

Teo fick vara lös och ledig och vacker i ridhuset. Jag försöker hinna ta med honom dit en stund varje eftermiddag. Vi borstar, lyfter fötter och myser en stund och sedan får han röra sej lös i ridhuset, rulla sej och busa runt. Han älskar det är och en riktig showhäst!  Så red jag Budda, som går bättre för varje pass vi gör tillsammans. Idag kunde vi göra fina galoppfattningar och galoppera ett halvt varv i bärig form. Riktigt kul! Klara jobbade de andra hästarna. Zeus, David, Ita. Ett gäng hästar som jobbar varje dag här nu.

Kl fyra kom Cantors nya ägare för att rida lektion. Ett litet genrep innan hon tar honom med sej hem imorgon. Lektionen gick jättefint och Cantor är ju bara en klippa. Vi kommer att sakna honom här...

För ett år sedan lade jag upp denna bilden och drömde. Nu är drömmen sann och jösses vad det är härligt!!!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards