Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Sara - 3 april 2011 20:10

Ja, det har vi klarat av denna helgen. I går for jag till Flyinge kl 8 och tillbringade sedan i stort sett hela denna veckra vårdag inomhus i mörklagt rum med att diskutera spermatappning, spädningsvätskor, kylningstekninker, brunstcykler osv osv... Jo jag känner att jag kan detta! Alltid något nytt som man kan snappa upp men mest var det upprepningar. Ganska intressant att höra den ansvariga veterinären på Celle i Tyskland berätta om deras arbete. De tappar 25-30 hingstar med start kl 06.00 varje morgon och dessa betjänar årligen ca 7000 ston! Ganska otroligt... Här kan man säga att vi jobbar i lite mindre skala   

Idag har vi så haft avelsvärdering här. Sju hästar visades här hos oss och samtliga gick igenom. Det var en väldigt trevlig men stressade delegat som besökte oss. Hon tyckte vi hade fina och välvisade hästar här och en fin anläggning. Kul! I all hast hann jag inte med att fotografera vår killar Kairoso & Leviton, men jag tog fina bilder (tycker jag) på stona som visades. Kairoso mättes till hela 166 cm, och hans ägare Ann såg lätt chockad ut när jag berättade att Galope var lika stor förra året när han avelsvärderades. Galope är ju idag 172 cm och Ann har tänkt sej en häst på ca 160 cm... Leviton var precis 160 cm så där hade jag mätt rätt iallafall!

I morgon kommer plintarna till ridhuset och kantbalken. Sedan kan vi göra iordning hela dansbanan så jag kan rida där igen och vi kan hålla visning på söndag! Om ca tre veckor är ridhuset klart! HURRA!!!!!

 Plancha, ägare Jessica Lundkvist

  Saml  


   Malaga, Ägare Annica Uppfödare Yeguada Favorito


  Gestora VII, ägare Ida Krekula Stall Haväng 


Francesa, ägare Anne Spanheimer Harbrecht 

 

  Amorosa, ägare Ida Krekula Stall Haväng 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards