Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Dagen i bilder

Av Sara - 24 juli 2012 22:52

Tidigt utsläpp och fodring fäljt av frukost och mockning. In med alla pojkarna igen och sedan stranden. På vägen hem inhandling av flugtäcken och mera flugspray. Ikväll ridning och pyssel med hästarna.

Klara & Faffe på väg på uteritt

 


Praktis-Therese & Jerez ska på promenad


Ston & föl betar i kvällssolen - en härlig syn

 


Fina lilla Caramelo, e. Razonado MAC. Är här med mamma för att hon ska dräktighetsundersökas


Santo älskar att bada. Var det än går.


Vattning av unghingstar i solnedgången

               

 
 
Nina

Nina

24 juli 2012 23:12

Vilken underbar fölunge! Vem är mamman? Vilken hingst har de valt till henne denna gång? Teo?

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Sara

25 juli 2012 06:48

Visst är han fin Nina! Mamma är svarta Plancha, ägd av Prosus PRE. Hon är betäckt med Räven i år.
// Kram S

 
Nina

Nina

25 juli 2012 07:27

Oj, vad roligt! Räven är fin. Är han ännu kvar hos er? Blir spännande att se vad den fölungen blir för färg. Kanske blir en svettfux :)

Kram

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Sara

25 juli 2012 08:07

Ja han är kvar tills Championatet, där jag ska visa honom.
// S

 
Ingen bild

gabbi

25 juli 2012 07:35

Vilka härliga bilder, vem är vem på sista unghästrumpbilden? och var hon dräktig då?

Sara

25 juli 2012 08:06

Stoet ska kollas idag! Spännande :) småkillarna är från vänster: Tiburon, Aranjuez & Diamante.
Kram S

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

25 juli 2012 08:12

Gud vad det ser härligt ut! Vilket underbart liv :-) underbara hästar ! Kram kram

 
Ingen bild

Ulrika

25 juli 2012 09:43

Fina bilder! Sista bilden é helt underbar! :-)
//Ulrika

 
Viktoria

Viktoria

25 juli 2012 12:21

Vilka härliga svenska sommarbilder, njut Sara!

http://vikingapre.bloggplatsen.se

Sara

25 juli 2012 13:48

Tack! Du kan tro att vi gör det nu!
Kram S

 
Ingen bild

Mona

27 juli 2012 00:19

Åh vilken underbar dag om man ska se till bilderna! Faffe verkar alldeles underbar - precis en sån häst som jag hade önskat mig om det gick! Används Alfarez fortfarande i avel? Verkar bli trevliga hästar i alla fall - du har ju presenterat några denna vår och sommar här. :-) Jerez har världens snällaste ögon, Unicos profilbild är fantastisk, schäfern söt, fölungen ljuvlig och sista rumpbilden alldeles underbar! Ha en fortsatt härlig sommar!

Mvh, Mona

Sara

27 juli 2012 11:21

Hej Mona!
Tack för ditt glada inlägg! Alferez bor i Danmark sedan några år tillbaka och vad jag vet används han inte i avel längre. Det finns iallafall gott om avkommor i Sverige och trevliga ridhästar är de verkligen!
Vänligen, Sara

 
Malin

Malin

27 juli 2012 20:47

Hej!
En något udda fråga kanske...men är det ett par Pikeur ridbyxor som Klara har på sig på översta bilden med Faffe? Å isf vad heter färgen? Letar efter ett par i rätt brun nyans, men det är så svårt att avgöra på färgkartor när man ska beställa via internet!
Mvh Malin

http://chocolicious.bloggplatsen.se

Sara

27 juli 2012 21:43

Ja det är pikeur. Vet ej färgen för hon fyndade dem i Falsterbo!

 
Malin

Malin

3 augusti 2012 09:26

åhh vad vackra bilder på vackra hästar.
Ni gjorde rätt i att åka till stranden och red senare på kvällen, det blir annars en plåga för oss och hästar!
Faffe är en riktig snygging.

http://www.havrefallen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards