Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Sensi snart redo

Av Sara - 26 september 2012 21:19

Kastrationen av Sensi har verkligen fallit ut väl. Han verkar ha blivit precis som jag hoppades och är numera den snällaste och coolaste hästen jag haft på länge. Han är mera uppmärksam på mej när vi jobbar och lyssnar noga utan att gå i försvar när jag korrigerar honom. Blir han liite stressad kan man bara bryta av och skritta på länga tyglar en stund, så är han lika avspänd igen. Nu jobbar jag honom denna veckan med, sen får han en liten paus när vi åker på semester på lördag en vecka. Sen när vi kommer hem så kommer han ut på annons. Gör er redo :)

Idag har jag varit och hälsat på hemma hos Carina Ekenberg, kusken, och så har vi bestämt att Teddy ska flytta till henne, oxå när vi kommer hem från semestern. Så får vi se om han tycker att det är en bra idé att bli körhäst. Carina har en liten mysig och välskött gård med stora fina hagar ute i skogen, så det är en väldigt fin plats för Teddan att vara på. Bara en halvtimma hemifrån oxå så det känns otroligt bra. Ska bli sååå spännande att följa Carina & Teddan :)

Idag har det ösregnat (igen) hela dagen och hagarna börjar redan att bli leriga och tråkiga. Jag hoppas verkligena tt det kommer lite fina höstdagar med sol och hög luft, för sex månader lera pallar jag bara inte... Idag fick hästarna komma in redan kl I2, och då höll jag ändå ut tyckte jag. Och Teo oxå... T.o.m Galope ville gå in, och DÅ regnar det.

Ikväll hade vi besök av en kund som var intresserad av att skaffa sin första PRE. Hon hade varit här flera gånger tidigare bla på våra hingstvisningar och det var väldigt trevligt att träffa henne lite mera privat. Vi får se vart det leder.

Nu är jag i full packar-tagen inför vår Italien tur. På lördag reser vi en vecka till Toscana. Sweeeet.

Sensual på dagens arbetspass

                                 

 
 
Ingen bild

Catrin

26 september 2012 22:18

Gud så snygg han är. En riktig handsome kille. Synd att jag har fullt i stallet än så länge annars hade han absolut varit av intresse.

 
Marie

Marie

27 september 2012 18:51

Snygging! Han ser verkligen jättehärlig ut och hade vi inte haft fina Heredero så hade jag gärna bekantat mig närmare.

http://avemaria.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

1 oktober 2012 13:34

Kommer Teddy att vara tillgänglig att betäcka med nästa år?

Sara

1 oktober 2012 19:20

Ja det kommer han Karin. På semin.
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Erika

10 oktober 2012 22:52

Hej vad snygg hjälm du har? Letar efter en ny hjälm, vad är det för märke på din? :) häls Erika

Sara

11 oktober 2012 07:33

Det är en Mountainhorse! Underbart skön och lätt. Väger typ ingenting! Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards