Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Rubrik saknas

Av Sara - 2 februari 2013 21:59

Så sprang några dagar iväg igen... Jobbade på Djursjukhuset i torsdagsnatt och sedan har det gått i ett. I torsdags red jag Mino tillsammans med andra hästar i ridhuset och han var superduktig! Klara red sin fina Hero oxå ochäven om han kan vara lite stressad i stallet så är han superfin under ryttare! 

Lite bilder från torsdagens pass.

                 

Igår kväll var vi ute ett tjej-gäng och gjorde Helsingborg osäkert. Vi är ett gäng som brukar träffas och prata häst. Vi äger alla spanska hästar och det är väldigt roligt att ses utan för tävlingsplatser och annat seriöst. Äta gott, snacka häst, och som igår - dricka drinkar och DANSA!! Dökul hade vi verkligen! Känns lite i kroppen idag dock.. Har varit full fart hela dagen ändå så det har bara varit att hålla upp huvudet! Det har kommit en ny häst i stallet idag. En väldigt fin saluhäst som är högt utbildad! Inte ofta det finns sådana hästar till salu här i Sverige. Denna killen gör piaff & passage, byten i varje mm. Nu ska vi bara se om JAG kan göra det :) Kan ju inte påstå att det är övningar som jag gör varje dag här hemma med alla unghästar nu för tiden.

Imorgon är det söndag och lite ridning mm står på schemat. 

Hej hopp!

 
 
Ingen bild

sofia

3 februari 2013 09:23

Kors i krösamoset vad den hästen är gudomligt vacker!! På en av bilderna ser han ut som en guldhäst.

Stort & varmt lycka till med den fina guldklimpen. :)
Nästan så jag blir lite avis hahaha ;-)

Sara

3 februari 2013 15:04

Tack snälla Sofia!

 
marie

marie

3 februari 2013 10:29

Mino ser verkligen härlig ut!

http://avemaria.bloggplatsen.se

Sara

3 februari 2013 15:04

Det är han!!

 
Ingen bild

Annika Törnberg

3 februari 2013 10:47

Mino är verkligen urtjusig, vilken nacke! Härligt att se dig så glad!
Kram/Annika

Sara

3 februari 2013 15:03

Tack Annika!

 
Ingen bild

Anna

3 februari 2013 13:53

Hej, jag funderar på att betäcka mitt sto, jag vill ha en kvadratisk hingst med kort rygg och långa ben, tyvärr är denna och Teo för rektangulära, Teddy ser kortare ut, eller kan du rekommendera ngn annan hingst?

Sara

3 februari 2013 15:03

Teo är absolut inte rektangulär. Han är mycket högställd och kvadratisk. Du är varmt välkommen att se honom live! Även Teddy är kort och kvadratisk medan Mino är mera långlinjerad.
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Charlotte (B)

3 februari 2013 19:53

Oj, vad vacker han är din fina Mino! Och blänker som guld..!
Kram

Sara

3 februari 2013 22:04

Tack Charlotte!
Kram S

 
Ingen bild

Bea

3 februari 2013 20:41

Han är så vacker Mino nästan lika fin som min dröm som du sålt till mig ;). Nä skämt å sido dom är otroligt fina och du har ju valt dom alla med omsorg. Och om du visste vad jag läääängtar tills jag sitter på hans rygg och tränar mot tävlingssäsongen. Innan jag är så rehabiliterad för att rida ,får jag nog komma ner en sväng igen, och få lite tid att pyssla, om det är ok ?
Kram Bea

Sara

3 februari 2013 22:04

Precis så ska man ju känna för sin nya fina häst Bea! Ploppen är ju oxå en fantastisk häst! Jag njuter av att rida honom tills du kan ta över, och SJÄLVKLART är du välkommen att hälsa på och pyssla så mycket du vill!
Kram S

 
Zandra

Zandra

3 februari 2013 21:36

Fortsätter dregla efter din sagohäst :P
Måste få höra vad det är för ursnyggt träns du har på honom och vart det är köpt?! :D
Ska bli spännande att se den nya saluhästen!

http://zidressage.blogg.se

Sara

3 februari 2013 22:03

Dregla på Zandra ;) Jag gör detsamma varje dag jag går ut i stallet!
Tränset är så exklusivt som HÖÖKS!
Vänligen, Sara

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

5 februari 2013 14:26

drägel säger jag bara.......

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards