Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

En svart skönhet!

Av Sara - 3 mars 2013 21:18

Gårdagens uteritt-premiär med Mino gick fint! Det blev llite väl uppspelt i början när jag skulle sitta upp inne i ridhuset. Utanför var Optima upprörd för att vi hämtat Jerez från hagen och hon gnäggade febrilt. Andra hästar svarade inne ifrån stallet och från andra hagar, så det var ett jäkla hallå, typiskt nog... Klara trodde inte att jag var så pigg på en uteritt längre, så hon red i förväg på Jerez. Men jag tänkte att vad sjutton, nu SKA vi ut! Så jag klättrade upp på en minst sagt livad hingst och red efter henne. Duktiga Mino lugnade sej så snart vi kom iväg och han kunde se de andra hästarna som gnäggande, så vi kunde rida ikapp Klara. Resten av turen gick utan dramatik och det var underbart att rida ut på min vackra guldiga häst! 

Idag har vi nästan blåst bort på förmiddagen. Men det har varit strålande sol och plusgrader så all snö är numera borta och tjälen släpper sakta men säkert! Över dagen mojnade det och ikväll var det helt vidstilla och underbart! Ljust ute till kl sex och väldigt mycket vår i luften! Blev en kvällstur med Mino!

Klara & jag passade på att fotografera vackra Optima i kvällssolen. Det var inte så svårt att få fina bilder på henne. Hon är fantastisk! Hon är så lik både sin far och mor. Känslig men mycket intelligent, rörlig och högställd och alldeles underbar! Hon blir 3 i april, så hon ska ju fortfarande utvecklas mycket, men hon är redan drygt 160 cm stor. Klara, som älskar ston, är förstås helt kääääär! Och det är ju inte så svårt att förstå...Se själva!

Optima P e. Tendencioso IV  u. Gaditana XXVII. TILL SALU!

         

 

 
 
Ingen bild

Cissi

4 mars 2013 10:50

hej.
Du som förespråkar säker hästhantering... Varför lägger du ut bild på en stegrande häst som leds. Mina hingstar som jag hanterar och jobbar med får under inga omständigheter resa sig.
Tack för en trevlig blogg.
Hs Cissi

Sara

4 mars 2013 16:15

Sant Cissi! Jag hoppas att ingen tror att det är ett beteende jag tillåter! Att det sedan kan hända och att det blev en vacker bild, tycker jag är en annan sak. Hästen på bilden blev förstås tillrättavisad och den kommer förhoppningsvis aldrig att göra så igen.
Vänligen, Sara

 
Betty

Betty

4 mars 2013 11:14

Blir lika förstummad varje gång vilket steg dessa hästar har ..
Och bara 3 år .. :O

Kram!

http://MirakelBetty.wordpress.com

 
Ingen bild

Cissi

4 mars 2013 11:27

Tack för ett bra och trevligt svar.

 
Ingen bild

Ingrid

4 mars 2013 21:37

HEJ!
Han är bara så snygg din nya hästpojk! Jag tycket att bilden där han "lättar" var fin och jag tycker det är strongt att du visar en bild fast hästens uppförande inte är önskvärt. För mig var det fullständigt självklart att detta är ngt som du tillrättavisar men som också är ngt som unga hästar med vårkänslor faktist kan testa på ...
Såg att din nya dörrar ska komma från Gebo! Bra val! Jag har både stalldörrar och ytterdörrar till huset från dem. De finns i Glemmingebro utanför Ystad och mina erfarenheter av dem är bara bra! Man kan kontakta dem direkt om man inte vill gå över ngn mellanhand. Man kan rita själv och ge dem mått med alla detaljer och de tillverkar precis som man vill!
MVH/ Ingrid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards