Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Blandade känslor för såld häst

Av Sara - 5 mars 2013 22:22

Mitt sunda förnuft säger ett jag tagit ett bra beslut och att det är helt rätt. Mitt hjärta blöder... Vi har sålt finaste Teddy   Han har stått här nu alldeles för länge utan att ha haft en egen uppgift och han hatade det. Teddy är en tålmodig häst som aldrig skulle stöka omring i boxen eller hagen, banka i boxdörren eller hålla på med annat ofog. Men stackars Teddy avskydde att inte få vara No 1. Och det var ju tyvärr ett tag sedan han var No 1 här på Pepino. Sedan han fick problem med sitt bäcken, så har jag ju trots många tålmodiga försök att sätta igång honom igen, inte lyckats. I höstas gjorde vi ett försök att göra Teddy till körhäst. Han älskade det! På en månad var Teddan bekväm framför vagnen och han var så stolt och vacker där framme! Sedan vrickade han sej i hagen, fick en ligamentblödning, och fick komma hem igen för att behandlas och vila. Nu är han frisk igen och nu får han en ny chans. Teddy är alltså såld till Carina Ekenberg. En kusk i världsklass med många toppplaceringar såväl internationellt som nationellt. Nu har hon en PRE! Och inte vilken som helst utan Teddan! Nu är det väl onsannolikt att Teddy kommer ut på de internationella banorna, men förhoppningsvis kan hon komma till start med honom här på hemmaplan. Hoppas det! Förutom att ha Teddan som tävlingshäst så älskar Carina honom. Hon är noggran och otroligt lugn och naturlig med hästarna. Teddy har en stor fin hage och ett välskött stall att bo i. Det är ett underbart hem för en häst! Så trots att det hugger till i hjärtat när jag ser hans tomma box, så känns det bra i magen. 

Teddy kommer dock att fortsätta att verka i avel hos oss, om Carina vill. I år är det bestämt att han ska vara i avel. Sedan är det upp till Carina om hon ställer honom till förfogande. Om han ska betäcka, så kommer han att göra det här hos oss. Nu håller vi tummarna att Teddy får hålla sej frisk och stark och att han får komma igång framför vagnen igen!

Ta väl hand om min älskling, Carina!

Carina in action. Tänk Teddan framför denna vagnen!

  

 

Teddan framför vagnen i höstas!

     

 

Teddan & jag genom åren...

 

     

     


 
 
Ingen bild

Bea

5 mars 2013 22:49

Får Trassel 2 åringen stanna då :) ?

Sara

5 mars 2013 22:55

Hmmm, har en spekulant på honom som sett honom en gång och kommer för att träffa honom igen på torsdag... Svårt...

 
Ingen bild

Bea

5 mars 2013 22:59

Behåll den !

 
Ingen bild

Anna-Stina

6 mars 2013 07:56

Teddan kommer att få det jättefint hos Carina Ekenberg det är jag övertygad om. När jag tränade med Åke Hendriksson för X-antal år sedan på Flyinge så såg jag vilket fint handlag/körning Carina har! :-) Jättekul att se en PRE-framför finvagn!

 
Ingen bild

Malin

6 mars 2013 21:13

Du har så vackra hästar Sara!

Sara

6 mars 2013 21:20

Det tycker jag med! Tack :)

 
Ingen bild

Helena

9 mars 2013 08:55

Ja det måste varit ett svårt beslut. Men det är nog bra för Teddan :-) Besvärligt med hans bäcken, började allt detta med sadelproblem eller har man hittat någon fler orsak? All lycka till Carina och Teddy:-)

Sara

9 mars 2013 15:21

Nej det är troligtvis en gammal skada. Sviter efter flera års parader och shower på ferior runt om i Spanien...
// S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards