Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Föl-vaka

Av Sara - 18 april 2013 21:03

Två damer skall nedkomma i år här hos oss. Både Alhaja & Ellen väntar Teo-bebisar och jag väntar otåligt! Alhaja har gått över två dagar nu och Ellen är beräknad till den 23:e. Tror det dröjer ytterligare några dagar för Alhaja dock. Det ska bli så himla spännande med dessa föl! Båda två är rena Cardenas-föl. Aljaha är förvisso hälften Yeguada Militar-blod, men det är ett blod som Don Cardenas använt flitigt genom åren för att förnya sin avel, så det kan ändå räknas som väldigt Cardenas. Elegida heter ju MAC och är ju alltså en Cardenas-född dam med topp-topp Cardenas-blod. Tillsammans med Teo blir det en exklusiv 100 % Cardenas-bebisk som förenar alla de bästa hästarna från Cardenas-stuteriet. Vad månne detta bliva...

Elegida på utställning förra året

 

Alhaja IV i maj 2011

 

och så den stolta pappan, TANTEO MAC

     





 
 
Ingen bild

Sofia

19 april 2013 18:03

Det kommer säkert bli halt underbara föl! Hoppas att allt går bra. Märker Pepino mkt av att det är generellt svårare att sälja hästar nu? Och har du några åsikter om att massor med hästar slaktas ut i Spanien? Sorgligt tycker jag, men bättre det än att de överges eller vanvårdas, vilket också har ökat massor i Spanien de senaste året.

Sara

20 april 2013 08:45

Jag hoppas på fina föl Sofia!
Jo visst märker vi av att det är svårare att sälja hästar nu än för 5-6 år sedan. Framför allt på priserna, som gått ner betydligt de sista åren. Men vi är väldigt nöjda med våra försäljningar iallafall. I fjol sålde jag 20 hästar och hittills i år har jag sålt 10 hästar.
Det är väldigt tråkigt med situationen i Spanien, men jag föredrar ändå att hästarna slaktas än att de svälter.
//S

 
Ingen bild

ulrika v

21 april 2013 17:01

hur går det med fölstona???

Sara

21 april 2013 20:56

INGA föl ännu :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards