Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Sara - 3 oktober 2013 21:31

Både igår och idag har jag haft härliga dagar, som för det mesta. Vädret fortsätter att vara helt fantastiskt höstväder, och det gör det mesta så mycket trevligare! Mariscalas nya ägare har varit här både igår och idag och bekantat sej lite mera med sin nya bästa vän. I morgon ska jag leverera Mariscala till hennes nya hem neråt Falsterbo-Skanör. 

Alcon har jobbat fint hela veckan med varierande uppgifter. Idag blev det galopp på fälten och det tycker han är väldigt spännande. Blev lite taggad idag så vi fick lägga några volter, men så är han ändå så underbar så när man jobbat klart så är det bara att ge lång tygel och så skrittade vi hemåt i sakta mak! Han har totalt vant sej vid att vara i hage och ha täcke på. Betar och njuter och har det skönt i solen. Men så fort man visar sej så vill ha förstås gå in, som alla mina hästar...

Charlotte & Mariscala

 

Nya fina namnskyltar och dörrskyltar har kommit på plats idag!

   


Mahometano, vår fina lilla fux, blir hämtad i Spanien kring den 16-17 oktober så han bör vara här någonstans den 22-25 oktober. Han är varmt välkommen!! 

Eventuellt har jag idag köpt ytterligare en häst, om den går igenom besiktningen. Det är en valack född 2006, stor och pampig på 166-167 cm. Det är en väldigt speciell häst, men jag berättar mera om den går i lås. Jag hoppas innerkligt det för denna hästen vill jag hemskt gärna rida och utbilda!

Så kommer det ju en ny saluhäst på måndag så snart är stallet fyllt igen! 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards