Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Debuten avklarad!

Av Sara - 16 februari 2014 11:43

Idag har jag sannerligen varit uppe i ottan! 05.00 ringde klockan och 06.15 lastades fuxis flätad och fin i trailern. Kan påtala att det tog ungefär 30 sekunder att lasta! :) 

Tina & Mina hade oxå släpat sej upp och vi var ett trött men glatt gäng som styrde mot Helsingborgs Ridhus. 8.16 hade jag starttid och fuxis var superfin på framridningen! Pigg och glad och bara liiite ofocuserad. Har aldrig ridit honom bland andra hästar precis innan, mer än här hemma då, men han skötte sej utmärkt! Väl inne på banan tyckte dock fuxis att det var fruktansvärt hemskt att bli helt ensam! Hästen fullkomligt försvann från all sorts komunikation och jag mer eller mindre åkte omkring på en spänd giraff! Jag hade sagt till Tina & Mina att JAG iallafall skulle sköta mej enligt planen, men efter att fuxen bytt galopp när det skulle vara förvänd, blev jag lite uppgiven och lyckades förstås då även få ett totalt hjärnsläpp. Red en ökning när det skulle vara enkla byte. Ooops! Hämtade mej dock snabbt och red vidare på min mer eller mindre okontaktbara häst som hela tiden sprang och gnäggade efter de andra hästarna. Lilla söööööta fuxis var helt ensam!

Jaja, det enda som hjälper är ju att komma ut och göra det igen, och efter dagens ritt kan det ju i princip bara gå bättre. Som sagt byte i den förvända. Fel galopp i ett enkelt byte. Avbrott i en samlad galopp och en felridning. Jättespänd skritt och obefintliga travökningar. Utöver detta så kändes ingenting annat heller som det skulle och han var inte mellan hjälperna överhuvudtaget inne på banan. Resultat: 53,7 %... Nåväl, vi har iallafall gjort det och jag fick likväl blodad tand! Nu anmäler jag till nästa!

Fuxis var oavsett den sötaste hästen på hela tävlingsplatsen!

   

Och vi belönades faktiskt med en 7:a på den avslutande halten!

 

 


 
 
Daniella

Daniella

16 februari 2014 12:08

Va kul Sara! Synd bara när hästen blir spänd... Jag kan tipsa dig om en tävling som ska gå i Åsbo (Herrevadskloster) som heter FUCK Cancer. Hoppas vi ses ute på tävlingsbanorna snart :) //Daniella

http://Sportarab.se

Sara

16 februari 2014 12:32

Ok tack för tipset! Jag kollar det! Vi ses säkert!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Kristina Mossberg

16 februari 2014 17:13

Bättre lycka nästa gång! Det blir säkert jättebra när ni blir mer tävlingsvana. Du är i gott sällskap. Jag undviker att gå in på min sida på tävlingsdatabasen, där ett liknande resultat grinar mot mej. Om möjligt ännu sämre tror jag.....

Sara

16 februari 2014 17:33

Tack för uppmuntran Kristina! Vi ses på tävlingsbanan! ?

 
Zandra & Reño

Zandra & Reño

16 februari 2014 20:31

Åh så roligt att ni är igång, som du säger kan det ju bara bli bättre nu! Åh dessa faktorer är ju konkreta saker ni kan förbättra för å höja poängen avsevärt, på't igen bara! Vad fick ni för kommentar av domaren? =)
Han är jättefin så med rutinen tillsammans kommer det att gå toppen ^_^

http://www.zidressage.se

Sara

16 februari 2014 21:33

Tack Zandra! Domaren gillade nog oss för jag tyckte hon var väldigt positiv. Hon skrev helt riktigt "försök få hästen mera mellan hjälperna" (ja tack!) och "väl ridet på för dagen ofocuserad häst"
Mvh Sara

 
Ingen bild

Elisabeth

17 februari 2014 19:49

Inte kul att vara ensam. Gallrade blev också stel som en pinne i skabersjö s ridhus. Tillslut började jag smacka i ren desperation -oj då. Visst kan 60 m vara väldigt långt . Lycka till nästa gång. Kram Elisabeth

 
Ingen bild

Douglas

26 februari 2014 22:34

Han såg väldigt fin ut på framridningen iaf! :D

Sara

26 februari 2014 23:09

Tack!! 😃
Ja där kändes han väldigt bra! Ska bara behålla det inne på banan nästa gång...
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards