Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Produktiv dag idag

Av Sara - 11 mars 2014 20:57

Vaknade till frost men underbart väder idag med. Framåt dagen klättrade termometern upp mot 11-12 grader och hästarna fick njuta av solen utan täck i hagarna. Underbart! 

Teo fick en putsning och så ut med honom i solen för att försöka ta någon ny uppställd bild. Så himla svårt! Allt ska vara perfekt! Ben, hals, huvud, öron och så då MANEN! Och det är helt omöjligt när hästen så fort man lagt luggen tillrätta och all man på samma sida, skakar hysteriskt på huvudet och tittar pilemariskt på mej! Skrutt-häst!! Nåväl, han fastnade iallafall på några bilder.

TANTEO MAC mars 2014 - 5 år gammal

   


Har en ny praktikant från Helsingborgs Ridgymnasium, Katarina, och hon & Mina hjälpte mej att göra iordning Fuxis & Mino för en liten utflykt. Vi lastade grabbarna och åkte till Djursjukhuset för lite ridning. Det är väldigt fint ljus och underlag där och hästarna mår ju bra av lite miljöomväxling. Nästa gång får Teo & Ritmico åka! Killarna var så duktiga, och Mino imponerar som vanligt. Han är stencool säger icke ett pip och bara älskar att vara iväg på äventyr. Passade på att ta med kameran förstås och de blev filmade båda två. Minos film är klar och kommer här. Fuxis film håller på att sparas ner i skrivande stund och kommer på Pepinos YOUTUBE-sida om en stund. 


Hemma igen efter lunch så fortsatte dagen med mera ridning och stallpyssel. Ikväll har jag då redigerat foton och filmer allt vad jag kan. Har promenerat med hundarna och lagat mat och nu ska jag ut och ge pojkarna kvällshö. SEN ska jag packa... I morgon kväll drar jag till España! Underbart! Jag ahr förstås kamera och ridstövlar med mej och jag bloggar säkert något litet därifrån. Är tillbaka igen på söndag!


Avslutar dagens ilägg med lite bilder på Jabonero, och en film på honom som jag gjorde igår!

På återseende! :)

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards