Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Sara - 8 december 2014 18:18

Har haft några underbara dagar med Klara i soliga Sevilla. Det var 10:e året i rad som jag befann mej på SICAB kom jag på. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess... Blev mycket shopping, god mat och förstås hästar. Träffade säljaren till Nilo & Folke som förstås har flera hästar att sälja. Den fina 4-åringen som jag visade här på bloggen för några veckor sedan kunde vi nu äntligen komma överens om (efter lite öl och mat) sedan jag fått se vide på honom under ryttare och justerat priset lite   . Han ska besiktigas i veckan och om allt ser fint ut blir det kastration och resa mot Sverige. En häst med härlig uppsyn, härliga rörelser och härlig typ! Mariscal heter han och jag kan ju visa honom igen:

   

Min hemresa igår gick långt ifrån smärtfritt och tog mej 16 timmar. Bläää. Som väl är har jag duktiga och pålitliga Mina som höll ställningarna och tog emot vackra Noble till vårt stall! Idag har jag träffat honom för första gången och det är en otroligt vacker och imponerande häst! Något alldeles extra alltså! Ser fram emot att få jobba med honom! Vackrare häst får man leta efter...

                     

Idag besiktigades en anna häst som var tänkt att jag skulle sälja. En jättefin och mysig Lipizzanare! Tyvärr hade han en liten anmärkning på röntgen som gör att det blir svårt för mej att få ut ett bra pris för honom. Så synd för både hästen och säljaren som nu inte riktigt vet vad hon ska ta sej till med honom. Hästen är 8 år, har aldrig varit skadad och gick igenom besiktningen utan några som helst problem. Det är inte alls säkert att han någonsin får problem av fyndet, men det finns ju där. Han är en underbar häst om någon söker en dressyr-häst på hobbynivå. Han säljs mycket förmånligt till ett långt och bra hem! Kontakta mej vid intresse!

Apropå kontakt så har mitt mobilabonnemang av misstag blivit flyttat   så det går inte att ringa till mej! Problemet skall vara löst inom en eller ett par dagar, men tills dess så nås jag endast via internet alltså. Imessage, WhatsApp eller på FB funkar ju fint! På återseende!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards