Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Drömhästen!

Av Sara - 4 mars 2015 07:25

Igår hade vi sol men ganska friska vindar. Helt ok då det ju torkar upp i markerna snabbt då! Var i stallet i tid och red några hästar på morgonen innan Rio skulle på vattengympa kl 11. Kom tillbaka och red Hugo. Tränade lite på programmet jag ska rida nästa helg. Det känns kanon! Kl 14 kom en kund för att prova Feriante för andra gången. Hon ville testa att rida ut då det var den huvudsakliga uppgiften hon planerade för Feri. Mina följde med på sin Remington. Feri var pigg men snäll och allt gick bra. Köpare och säljare kunde komma överens om alla detaljer så förhoppningsvis får Feri flytta till Österlen och ha ett underart liv där med sin nya matte!
Tog med kameran igår och lät Mina ta lite foton när jag red Noble. Jag tyckte bilderna blev jättefina, men Mina menade att han är mycket mycket finare i verkligheten och att ett foto inte alls gör honom rättvisa! Oavsett så är han en helt underbar häst!

                 

 
 
Ingen bild

Charlotte (B)

4 mars 2015 20:35

Han är ju galet snygg, Noble! Grattis till den som köper honom! Har hittat en ny mycket bra produkt till alla långa PRE-manar och trassliga svansar, den heter "Cowboy magic detangler". Noble m.fl kan nog behöva den : )
Kram
Charlotte

Sara

4 mars 2015 22:07

Visst är han fin! Jodå cowboy magic finns i min ryktlåda oxå ?
Kram Sara

 
Ingen bild

Ingela R

6 mars 2015 02:00

Du skrev att Noble nog var den vackraste häst du haft i ditt stall.
Kan det vara möjligt? Finns det något vackrare än Zagal XI ;-). Jag har då aldrig sett någon vackrare häst än honom. Han var min drömhäst, så som jag tycker att de ska se ut. Och hans kort gjorde inte honom heller rättvisa. Det som inte fastnar på kort är ju deras utstrålning och karisma.
Men vist är Noble mycket vacker, naturligtvis tycker jag det.

Sara

6 mars 2015 03:53

Zagal var oxå min absoluta drömhäst... Kommer aldrig finnas någon som kan mäta sej med honom! Men Noble är nog mera bildskön ändå. Precis som du skriver så är ju hästens karisma ofta väldigt svår att fånga på bild...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards