Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Härlig dag på jobbet!

Av Sara - 9 december 2015 21:51

Strax efter utsläppen i morse rullade Marcel Jordans bil in på gården och av lastades en styck Nico. Lugnt och försiktigt klev han ner från lastbilen och lika lugnt in i stallet och sin Box. Snabbt kollade han vattenkopp och började käka hö. Rullade sej i halmen och pt sen igen. Int ett pip, inte minsta stök, bara en nyfiken och mild blick! Efter en stund borstade jag av honom och lade på ett täcke för han har int mycket päls. Nico bara stod helt stilla och njöt av att bli ompysslad. Hela dagen har han varit helt lugnt och bara ätit, vilat lite emellanåt och kikat på vad jag sysslar med. Verkar vara en riktigt trevlig häst det här! ??

 
Red Cazandro först idag. Han gör stora framsteg och idag galopperade vi i båda varven. Han är aldrig tidigare riden i galopp överhuvudtaget. I måndags gjorde vi de första trevande galoppförsök och idag ramlade poletten ner! Tjoho vad det var kul att springa! Han är en riktigt fin ridhäst, Cazandro. Han är grov och stor, som Zagal, men han har även form och balans precis som sin far och är precis lika lagom känslig och pigg som honom. Himla kul!

Söta Cazandro

 
Vid middagstid hade jag besök av en spekulant på Salinero. Provridningen gick riktigt bra och de förstod varandra genast! Jag hoppas det blir de två!
Påtalat om provridning så visade jag även Fugada för en kund i går. Det gick också utmärkt! Fugada är ju en häst som är enkel och väldigt okomplicerad på alla sätt och vis, och även här passade ryttare och häst varandra riktigt bra! Besiktning är bokad på tisdag nästa vecka. Hoppas att det går fint!
Och så har även Altea hittat en köpare! Hon ska besiktigas strax efter nyår och om allt gå bra åker hon sedan genast till Lina för att ridas in. Altea ska sedan flytta till Blekinge hos en mycket ambitiös tjej som ska utbilda och tävla henne i dressyr. Jag hopas verkligen att allt går vägen här för det vore förstås väldigt roligt om Altea får blir tävlingshäst!
I eftermiddag var det Amanda-träning och det är alltid lika skoj! Hugo har tappat lite men det tar sej sakta men säkert. Vi fick lite kolla på vad vi ska jobba på under kommande veckan. Hugo är lugn och väldigt ridbar igen. Om hans skada och skrittperiod har varit dålig för träningen, så har den varit dess då bättre för vårt förhållande. Jag känner mej totalt trygg på honom och jag antar att han med mej oxå. Han är lydig och lugn och släpper alltid ner mej på ryggen på ett härligt sätt! Min stora, fina kille! ??

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards