Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Dan före dan före utställningsdan

Av Sara - 17 september 2009 20:52

Förlåt att jag tjatar om utställningen, men det är mest den som upptar min tid och mina tankar. Nåväl, idag har vi hunnit med en hel del. Känns helt ok inför avfärden imorgon. Tror jag har packat det mesta, men glömmer ju säkert någonting ändå. Det brukar jag göra. Jag har glömt kavaj när jag skulle tävla dressyr och fick tävla i en lånda fruktansvärt ful brun kavaj, har glömt hjälmen när jag skulle rida kurs på Flyinge med hjälmtvång på hela anläggningen och fick köpa en dyr jäkla hjälm i ridsportsbutiken för att få vara med. Sadelgjord, hö, pass, tävlingslicens, plånbok, ja, ni hör själva. Jag brukar glömma saker....

Iallafall har jag ridit igenom Teddan idag, han kändes fin. Sen fick han ett bad, fleecetäcke på och massvis med glans i man och svans. Skulle filma Laban och gjorde honom fin. Tog kandar för att det skulle se lite proffsigare ut och givetvis började han meed att klämma tungan och sedan var allt förstört, även om jag bytte till träns. Han var helt enkelt rädd om munnen och ville inte gå fram ordentligt. Gör ett nytt försök nästa vecka.

Så hämtade jag några småbalar med hö hos grannen för att ta med. Körde in halm till stona i lösdriften. Putsade, tvättade, packade och fixade lite till.

Så fick Trazzel sitt bad och en omgång med manglans. Han är su ljuvlig. En gång tidigare har jag badat honom. Ändå stod han fullkomligt stilla och verkade njuta av det varma vattnet. Fina, fina fina Trazzlo. Jag är så fruktansvärt nervös att domaren inte ska se vilken underbar individ han är. Att han ska bli sågad längs kotlederna och får skitpoäng. Jag VET ju att han är fantastisk! Tänk om ingen annan tycker det? Hujedamej vad man kan bli korkad, osäker och totalt irrationell. Ignorera mej!

Ikväll har sadel leverantören varit förbi en sväng och fixat lite till med min sadel. Vilken följetång. Men Teddy har breddat sej över manken och därmed hamnade sadeln i bakvikt och jag med. Nu är det iallafall fixat, igen. Skönt att få åka iväg med en justerad sadel iallafall.

By the way är Indiano bättre i sin hov. Hoppas han är helt ok på måndag igen.

Tog lite fina bilder på tjejerna i vinterhagen.


      

Duktiga Tempo vilar sej och sitt knä

  

Vårt nyrenoverade fönster. Klart! (Bara 5 kvar..)

  

 
 
Lovis Wetterlind

Lovis Wetterlind

17 september 2009 22:09

Lycka till!

http://ridkonst.lovis.se

 
Ingen bild

kryddan

17 september 2009 22:32

Det kommer att gå fint Sara! Don´t wory, be happy! Trazzel kommer att bli en favorit och Teddy är det ju redan! Du kan det här, ett mantra som en god vän till mig brukar köra är; jag är kvinna, jag KAN! jag är BRA! jag är VACKER! Kör så det rycker!!

 
Ingen bild

Jennie

22 september 2009 15:15

Är det Clasica på bilden högst upp? Vad snygg hon är!! Och lik sin mamma..

Hälsningar Jennie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards