Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Duktiga Varonil!

Av Sara - 5 oktober 2009 20:49

Camilla hade saker att fixa idag så jag var själv. Mockningen gick lätt för igår var ju vädret roligare och hästarna var ute ganska sent. Skönt! Alla fick gå ut på morgonen idag sedan mockade jag i lugn och ro. Därefter red jag Varonil. Han har vilat i helgen ich det hade gjort honom gott. Han gick sååå bra! Härligt! Han börjar få riktigt fin schwung ffa i traven, men även galoppen var helt ok idag. Hästen rör sej fantastiskt bra, men bli lätt spänd och knäpper av med ryttare på ryggen. Men nu börjar det lossna! Ska se om Camilla kan filma i morgon så kanske ni får se en snutt. Skulle ha filmat första dagen med, sån man kunnat jämföra....Obestämd

Sedan tog jag ut Indi. Longerade honom först och han ser helt fin ut. Sedan red jag ett försiktigt pass. Var svårt för han var hyfsat pigg! Men snäll ändå.

På eftermiddagen var jag och hälsade på Ville. Ni undrar kanske vart han tog vägen, men eftersom jag hade ganska många hästar så bestämde jag mej för att en vän till mej, som oxå har utbildningsstall, med ridhus, att hon skulle rida Ville ett tag. Det har funkat jättefint och hon gillar honom skarpt! Det var roligt att se honom jobba. Blev väldigt sugen på att rida honom själv... Så fort jag får ett par hästar mindre i stallet så får han komma hem till mej igen. Om han nu inte blir såld först förstås! Han är alltså till salu!

I kväll har jag haft tjej besök bestående av Malin & Linda. VI har tittat på film från utställningen (Malin hade filmat alla hästarna!) och käkat mat, glass och chips. Nice!

"Ville"- Veleño i maj månad

Ville  

 
 
Ingen bild

evelina

6 oktober 2009 14:11

Hej!

Såg din blogg på blocket när jag kollade lite häst annonser!

Måste säga att jag älskar ditt liv och tycker du verkar vara hur bra som helst som människa och med djuren!

Har bara en sak att klaga på och det är att jag tycker det finns för några bilder på Trazzel! Hel underbart vacker häst!! Bildbomb på honom snart tycker jag! :D

Lycka till med allt!

Mvh Evelina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards