Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Teddy på tävling

Av Sara - 25 oktober 2009 15:21

Blev lite sugen på att tävla... Kanske när min nya sadel kommer? Vore så skoj att komma ut i några LA nu i höst... Här kommer några bilder från framridningen inför vår senaste tävling i april.

    

 
 
Johnanna

Johnanna

25 oktober 2009 20:33

Klart ni ska ut och tävla! :-)

http://www.yeguadajoa.com

 
Ingen bild

Pre ägare

25 oktober 2009 21:06

Hej! Är inte dina hingstar uppspelta på tävlingsplatser eller går de att lära dom om man åker i väg ofta, min hingst är ju helt upp i tok så jag vet inte ens om jag kan fara nånstans om de är hästar runt omkring honom... :0/

 
Ingen bild

Sara

25 oktober 2009 22:39

Svar till Pre ägare:
Jag upplever att att vissa hingstar har svårare än andra att koncentrera sej bland andra hästar. Det beror till största delen på vilket temperament hingsten har. Men visst gör det nytta att träna. Fast då är det snarare du som får träna dej i hur du ska hantera honom på tävlingsplatsen, än din häst som vänjer sej...Lycka till! =)

 
Ingen bild

Johanna

26 oktober 2009 17:53

Kommentar till PRE-ägare..
jag ska ge en trist men uppriktig kommentar;
vill du kunna fokusera på att träna och tävla utan att oroa dig för hur hästen kommer att bete sig, har ni nog trevligare om hästen är kastrerad (förutsatt att du inte har en värdefull avelshingst och inte vill kastrera).På det sättet kan både ägare och häst koncentrera sig bättre och ha roligare tillsammans :-)
Tyvärr är detta ett väldigt vanligt problem hos många hingstägare, så du ska inte tro att du är ensam om det.
Det krävs ofta mycket kunskap och erfarenhet om man ska få en lugn hingst som fungerar överallt. En del hingstar är enkla, men långt ifrån alla, när de kommer hemifrån till ett nytt ställe. Alla är inte lika duktiga, erfarna och säkerhetsmässiga som Sara *blink*
Vill du ha kvar hästen som hingst, rekommenderar jag dig att ta hjälp, klart du ska kunna åka ut med din häst och ha roligt utan att oroa dig!
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards