Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Nostalgi

Av Sara - 27 december 2009 16:43

Fick igång min gamla, gamla dator somvarit virusdrabbad länge och därför har jag använt den endast till fakturering och annat pappersarbete. Men nu verkar den ren så jag passade på att kolla in lite gamla foton. Fick en riktig nostalgiresa och tänkte dela med mej lite av den. Det blev ganska mycket och det finns hur mycket som helst till....

Först Zagal 16, som denna hästen heter. En jättefräck PRE-hingst som kom till oss från Spanien för försäljning. Första gången jag såg honom röra sej var med skräckblandad förtjusning. Antingen dör man eller så är det helt underbart! Första gångerna var det något mellanting men efter ca 6 månader var han HELT UNDERBAR! Han är såld till en tjej i mellan-Sverige och Jessica, om du läser detta så snälla, skriv och berätta hur ni har det!

     

En annan fräck häst är ju Randu. Han har varit här i repris men så här såg han ut när jag precis köpt hem honom från Spanien. Vilken karamell!  

      

Några bilder av min älskade man Mats. Här är han på Alferez rygg och med Clasica, här 2 år gammal, på en av våra hingstvisningar.

      

Detta är Lara (Larrabezua numera död) och Galope 2 dagar gammal. Här ser man lite av hur fantastisk hon verkligen var. Åhh vad jag önskar att hon fortfarande fanns. Hon var Mats älsklingshäst och vår drottning.

 

Här Galope ca 2 månader gammal. En rejäl kille redan här. Och stor!  

    

 
 
Annie o Bandido

Annie o Bandido

27 december 2009 17:11

tack för att vi fick följa din nostalgi trip, det var roligt!
det jag slås av är att du verkligen bryr dej om hästarna du säljer förmedlar, vilket känns både seriöst och roligt..kanske lite ovanligt känns det som.

tänker lite på ditt nedanstående inlägg, man får verkligen uppskatta det man har för man vet inte hur länge man har det, inte för att man ska gå med hjärtat i halsgropen, men jag tror det är ganska lätt att glömma bort hur lyckligt lottad man är just idag.
jag hoppas verkligen 2010 blir ett lättsammare år för er!
bästa hälsningar Annie o Bandido

http://bandidos.blogg.se

 
Ingen bild

Milldoff PRE

27 december 2009 17:37

Vilka fina bilder! Tänk ändå så många vackra och trevliga hästar som ni har och har haft på gården. :-) Vilken ynnest att få ta del av så många fantstiska djur.... :-)

Kram kram Camilla

 
Ingen bild

Anouck

28 december 2009 11:35

Tack för att du tog med Randu. Han är en riktig pärla, vi älskar honom och förstår fortfrarande inte att ingen annan upptäckte honom före oss och att han är vår. Vi står i ett hoppstall och Randu sticker verkligen ut med sitt utseende och sitt spanska steg. Vi älskar honom.
Önskar Dig det bästa för 2010.
Anouck

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards