Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Llamativo & Jerez

Av Sara - 4 oktober 2010 20:08

Vaknade med tandvärk i morse. Jag måste skaffa en bettskena. Sexigt! Inte precis, men det börjar bli besvärligt med spräckta tänder på löpande band... Fick alltså åka till stan efter fodring och utsläpp. Fick en provisorisk lagning som ska funka nu när vi ska på vår efterlängtade semester på lördag. Sedan ska denna tanden ut! Gick loss på pocketböcker innan jag åkte hem igen. Nu är resväskan laddad med massvis med tidningar och böcker! Jag ska sova, äta bada och läsa. VILO-SEMESTER!!! Gud vad skönt det ska bli... Här ska vi bo!

  

Idag har jag varit med Kim på Djursjukhuset och besiktigat Llamativo. Han var hur frisk som helst och har numera en glad ägarinna i Ö-vik. Norrlänning blir Llamativo alltså! Grattis Eva! Han ska dock stanna kvar hos Kim i vinter och så ska Lina rida in honom till våren innan han flyttar norrut. Det blir länge att vänta på sin nya fina häst för Eva, men den som väntar på något gott...

Llamativo XVIII

  

Fick igår ett mail från glada Malin & Jerez i Karlskoga.


Hej Sara & Mats!

 

Nu har en vecka gått sedan Jerez gick och blev värmlänning J

Här har saker långsamt men säkert rättat in sig i vardagsbestyren igen, även om livet inte riktigt är sig likt efter att spanjoren med stort S klivit av lastbilen. Efter en start som förvånade oss alla, där han istället för att göra som vi trodde att han skulle göra, dvs ramla ur lastbilen, fladdra runt och verka påverkad av sista dygnets nya upplevelser, så stiger han av lastbilen som en gammal gentleman som återvänder från en resa han gjort 100 gånger tidigare, promenerar in i stallet, tar sin nya box i besittning och finner till vår stora förvåning genast höet välsmakande och vattnet drickbart. Hitintills har han åtagit sig varje ny uppgift med samma behärskade lugn (om man bortser från den lilla utflykten genom staket, men där skyller vi på totalt hjärnsläpp och en släng med kvarvarande hingsthormoner), och verkar finna sig i det vi ber honom om.

Veckan har ägnats åt borstning, vilket inte verkar bry honom det minsta. Det spelar ingen roll om vi är under magen, på insidan av bakbenen eller uppe mellan öronen, det är alltid lika trevligt. Vi har förflyttat oss från borstning i boxen, till att stå uppställd på borstplatsen. Vi har övat lyft och kratsning av hovarna. Fram går problemfritt, och efter viss diskussion så lyfter han nu snällt och med bara ett uns misstänksamhet på båda bakhovarna och låter mig lägga upp dom på knäet så jag kan kratsa ordentligt.

Vi har promenerat på ridbanan och övat start och stopp, där han snällt stannat med huvudet i höjd med min axel och gått i alla möjliga kringelkrokar som vi kan komma på. Vi har gått över hinderbom på marken, vilket inte ägnades någon större uppmärksamhet, men han lyfte duktigt på fötterna. Han står snällt still när jag öppnar boxdörren eller stängselgrinden till hagen, går snällt in och står stilla tills vi säger varsågod att gå. Han är en dröm att släppa ut och ta in från hagen. Får idel beröm av stallägaren och hennes 85 åriga pappa som sköter utsläpp vissa mornar, han har svårt att tro att hästen är ny och så ung, eftersom han uppför sig så exemplariskt!

Han älskar äpplen, men rynkar på näsan åt båda morötter och hårt bröd J

Nu går vi in i vecka två, och det ska bli spännande att se vad vi ska hitta på denna vecka! Skickar med lite bilder.

På återseende J

 

Kramar Malin & Jerez

      

 
 
Jossan

Jossan

4 oktober 2010 22:08

Åh, skönt med lite semester.. En annan får vänta ngn månad till, men sedan blir det egypten för hela slanten.. Nästan.. Resten av slanten går till hästen, såklart ;)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anne

4 oktober 2010 22:17

vad skönt att busen uppför sig o är en snäll grabb! Har aldrig möt en coolare pojke än honom!

 
Kim Paulin

Kim Paulin

5 oktober 2010 07:27

Ni kommer att få en underbar semester!

http://www.conquistador.se

 
Cina

Cina

6 oktober 2010 13:34

Ha de så bra på eran resa:)) bara lite avis;))hihi kram

http://stuteriornaholmpre.zoomin.se

Sara

6 oktober 2010 15:49

Jag hade oxå blivit avis! :) Vi ska ha det helt underbaaart! Kram kram S

 
Erika

Erika

6 oktober 2010 14:48

Är med så glad för min häst, när vi ändå pratar om hur bra de är :-). La Gaar (Zagals avkomma) åkte igår släp själv för första gången och till ridhus för miljöträning med andra hästar. Han bara lufsade runt med huvidet sänkt över grejor och i mellan som om han gjort detta hur ofta som helst. Vara på nytt ställe var inget att oroa sig för. De trodde han var äldre än de andra två åringarna då han är så grov. Skickar bilder till er efter nästa veckas kurs.

http://www.harmonihalsa.se

Sara

6 oktober 2010 15:49

Hej Erica!
Vad roligt att höra ifrån dej och La Gaar! Ser fram emot bilderna!
Vänligen, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards