Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Sara - 14 oktober 2011 20:46

Idag har varit en helt underbar dag! Den började strålande med fantastiskt höstväder, vindstilla och sol, och min vackra Tanteo i frostigt gräs. Han tar andan ur mej...

                

Jag & Klara fixade stallarna och pysslade lite, sedan tog vi in Artista och snyggade till henne. Hon klipptes och ryktades och blev så fin! Hon är en jättetrevlig och cool häst som blir en toppenfin ridhäst och/eller avelssto. Hon är nu prissänkt till 50.000:- så passa på!

    Även Ellen blev friserad och fin. Hon har lagt på sej säkert 75 kg sedan hon kom och nu börjar tom hennes hals få lite välvning på toppen! Hon är rund om magen och fölungen sparkar runt därinne. Hon har ju bara knappt 4 månader kvar till fölning, och hon är så fin!! Tänk om det kommer ut ännu en gul fölunge? Då blir jag otroligt glad!

Efter lunch sadlade jag Kairo och Klara sin Ita och så red vi ut en fin runda som innehöll grusväg, asfalt och galopp på stubben. HELT UNDERBART!!!! Det var bara andra gången Kairo var på uteritt och han knatade på med spetsade öron helatiden. Såå duktig och fin kille. Har jag sagt att jag älskar att ride honom   

I eftermiddag var Kristina här med Fausto, som jag sålde till henne och dottern för 3 år sedan. Har ej sett honom sedan dess, så det var så kul att se honom igen. Träningen gick kanon och Kristina smusslade till sej en plats på clinicen i november, som nu är överfull. Men, inte kan man säga nej till en trogen kund och härligt ekipage!! Det ska bli en riktigt rolig clinic den 13-14 nocember. Missa inte den!! Det finns givetvis obegränsat med fotplatser, bara jag vet i tid så att Mats kan "kocka" till oss allihop!!

Sist på eftermiddagen blev det en tur på Galope. Vi finslipar inför söndagen. Han kändes fin och vi avslutade med en lite galopp på fältet.

Avslutade dagen i stallet med en pysselstund med Teo och en liten promenad. Linda & Tina har varit förbi idag och inspektera honom. Jag tror han blev godkänd...

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards