Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Sara - 21 december 2011 22:59

Idag har Klara åkt hem över jul och det känns så tomt... Men det är henne väl unnat att komma hem till sina nära & kära över helgerna. Strax efter nyår är hon tillbaka och då kör vi igen så det ryker. Det bästa av allt är att då är den mörkaste tiden avklarad och vi går mot ljusare dagar. Härligt//

Nu har vi iallafall hittat väldigt bra rutiner här hemma och vi hinner lätt jobba sex hästar och göra allt stalljobb i tid. Idag lämnade vi Tunante, Galope & Zeus inne för att äta hö medan alla andra gick ut. Så kunde jag sitta på Galope redan 9.15. Idag fick vi till en fantastisk galopp// Redan efter 3 dagars arbete med de nya instruktionerna så känns det stor skillnad. Jag ska rida och träna över jul och så kanske det kommer en film lagom till det nya året. Kalra började mocka några boxar och så red hon Zeus. Även han jobbas med lite nytt tänk för att komma vidare. Tunante hanns oxå med innan lunch och så började jag att tömma lösdriften med minilastaren. Jag hann bara halva idag, trots att jag höll på nästan hela eftermiddagen. Under tiden red Klara.

Senare packade Klara och så åkte hon i kväll. Jag har stekt kalkon och gjort alla tillbehör och så har vi haft några goda vänner över på middag ikväll. Det var supergott, om jag får säga det själv, och nu är jag helt mätt och trött. I sängen och så upp till en ny dag i morgon. Snart är det jul....

Här är Codicioso II alias "Laban", för två år sedan

   


Och Teddy julen 2009. Vackert med all snö. Inte som nu regn/dimma/blåst och 3-6 grader varmt...

     


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards