Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Sadelutprovning & harv!

Av Sara - 10 oktober 2013 20:09

Jag har bett att få ut Anna från Horsefarm för sadelutprovning hemma hos mej. Då behöver man vara 5-6 ekipage så om någon är intresserad av att komma med sin häst så hör av er! Anna är väldigt duktig och har otrolig många sadlar att välja mellan i olika prisklasser. Hon har bla Equipe & Spalding som jag har använt och uppskattar mycket. Och förstås många andra märken!

www.horsefarm.nu

Så skulle jag även vilja ha en liten annons här. Köpte en svindyr harv i somras och till den även en svindyr fyrhjuling. Tyvärr fungerar inte harven i mitt underlag alls... Jag har ett lite märkligt material som är en blandning av sand, flis, spån och syntet. Inte alls planerat så utan det har bara blivit så. Men dennar harven är till för ffa syntet/sand eller bara sand/flis/spån. Inte en mix... Så nu säljer jag den igen! Ny kostade den mej drygt 21.000:- och den är använd max 10 gånger. Alltså helt ny! Nu säljer jag den för 16.000:- Kom och köp!!

   


Sitter just nu här med bultande hjärta och en hjärna på spinn! Har nyss fått ett oförskämt högt bud på Mino från ett stuteri i Sydamerika... Herregud! Det är verkligen jobbigt! Hur mycket pengar kan man tacka nej till??? Kan jag hitta en ny Mino om jag säljer honom? Allt är till salu till rätt pris, eller???

Vackrast, finaste Mino...

 

 
 
Ingen bild

Carina

10 oktober 2013 21:02

Mino vill nog inte till Sydamerika!!!

 
Ingen bild

Johanna Spets

10 oktober 2013 21:26

Jag förstår dig om velandet om budet på Mino. Men, sälj! :-)
Du är bra på att hitta nya hästar och du har bra material hemma. Spara bara en massa fryst efter honom ;-)
Tycker jag, som tycker vi är dåliga på att ta betalt i Sverige och tycker man ska passa på när man faktiskt får ett drömbud ;-)
Det blir nog bra hur du än gör!
Kram

 
Ingen bild

Madeleine Carlson

10 oktober 2013 21:56

Åh nej inte Mino! Han är ju hela ställets maskot och stjärna! Titta bara på bilden du la upp, han ser ju sååå nöjd ut med att bo hos dig :) Ska han säljas får du kräva att dom har webkameror överallt så du kan följa honom och se till att han behandlas som en kung haha :)

 
Ingen bild

denice

10 oktober 2013 22:25

När är sadelutprovningen? Hade gärna kommit! Har haft Anna innan och är jättenöjd men behöver kolla upp mina sadlar till min nya häst. hur mycket kostar det? :)

Sara

10 oktober 2013 22:29

Jag vet varken datum eller pris Denice, men jag sparar din mail så kan jag höra av dej så fort jag vet! Ska försöka få några datum att välja mellan så vi får ihop det!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Janet

10 oktober 2013 23:20

Sälj!!!

 
Ingen bild

Linda

10 oktober 2013 23:33

Först när jag läste kände jag neeeeejjjjj!!!... Men efter en stunds tänkande säger jag : SÄLJ!!!!!!!!
Det är bu såhär alla Elitryttare och Toppstuterier ibland gör för att komma ETT STEG LÄNGRE i sin utveckling ... Sen är det djur och vad som helst kan hända precis när som helst !!... I land måste man sälja för att komma ÄNNU LÄNGRE !... :) sälj !!..

 
Ingen bild

Anonym

11 oktober 2013 00:36

Tycker INTE att du ska sälja med tanke på hur länge du letade efter din dröm gula hingst :) och dem som hade honom innan lätt väll dig köpa honom även om han inte va till salu eller har jag fått allt om bakhuvudet :I

 
Ingen bild

sofia

11 oktober 2013 05:54

Hur många såna fina hästar finns med den färgen?

Finns alltid en risk med att få bud å sälja.....kanske man gör sitt livs bästa affär.....kanske man ångrar sig för livet?!

Denna hingst har något extra bara man ser honom. Jag skulle INTE sälja!! :)

Lycka till vad du än väljer.

 
Ingen bild

Jenny

11 oktober 2013 09:00

vet du hur hans liv skulle bli hos nya ägaren?
varför lägger dom så högt bud.. har han de där lilla extra som de andra gula saknar?
jag tror du kan hitta dig en ny mino , kanske inte just nu men om ett år eller två.
så orkar du leta efter en ny gul dröm så hade jag nog sålt.
du har ju ett företag som ska gå runt.vad som helst kan ju hända som andra säger.

lycka till!

jag tror de blir bra hur du än gör.
men han är riktigt fin din mino.

 
Maria

Maria

11 oktober 2013 09:17

Jag skulle inte sälja, men jag säljer aldrig någon häst öht haha, här stannar de för livet. Du har ju en verksamhet som du lever av och då är det ju så att man kanske är tvungen att sälja om priset är rätt för att kunna fortsätta utveckla företaget, även om hjärtat säger nej.
Kolla upp hur han skulle få det där nere?

http://www.thetackroom.blogg.se

 
Ingen bild

Maria O./Falun

11 oktober 2013 13:31

Nej, sälj inte honom!!! Pengar i all ära men se hur det gått för Totilas. Alla/allt kan inte köpas för pengar, anser jag! :)) Du letade ju så länge också efter en gul fin hingst. Nej, låt Mino vara kvar och bära upp Stuteri Pepino med den stolthetet det förtjänar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards