Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Nu är det bara ett halvår kvar!!

Av Sara - 27 oktober 2013 07:33

Tills vi har sommartid igen! Skönt! Enda fördelen med vintertiden är den lilla bonus sovmorgonen som man får idag. Och så mycket var det med den för här ligger jag klarvaken 07.21
Igår anlände äntligen min fux! Mahometano alias Alazano ?. Ibland är det väldigt roligt att få hem en nu häst och denna pärla var verkligen en glad överraskning! Både större och vackrare än jag hade väntat mej! Han kom kl 9 på morgonen så han gick sällskaps Mino lite utanför stallet. Tror han tyckte det var ganska mysigt!

Den andra nykomlingen, Ritmico, red jag för första gången i fredags. Han var lite spänd att sitta upp på, och hade inte precis någon bjudning alls. Ungefär vad jag hade väntat mej. Men han rör sej härligt och är mycket lyhörd och snart. Han kommer kvickt att förstå och inse att detta är kul! Att jag inte kommer ta min balans i hans mun eller studsa honom i ryggen. Han är faktiskt precis som de flesta PRE. En klok och känslig häst som vill ha ryttaren i balans och inte bli pressad eller instängd mellan hand och skänkel. I love him!!
Lite misstänksam...

Stona njuter av en ovanlig lång och fin höst. De har fortfarande tillgång till hela betet. Inte mycket stödutfodring har behövts ännu!

 
 
Ingen bild

Charlotte

27 oktober 2013 18:34

Neeej Sara! Inte ett halvår. Bara 5 månader!!! Vi har 7 månaders sommartid! Lycka till med Ritmico och Fuxen.

Sara

27 oktober 2013 20:06

Åh vilken underbar nyhet!! :) Tyckte väl att det kändes länge med vintertid till slutet av april! Nu känns det bättre!
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards