Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Bröllopsdag

Av Sara - 1 september 2009 21:01

Hurra hura idag firar Mats & jag vår 2-åriga bröllopsdag. Den började tyvärr ganska trist. Var nere hos unghingstarna på betet och upptäckte då att olycksfågeln Galope hade skadat sitt öga. Det såg ganska illa ut så jag bestämde mej för att lasta honom och köra in till djursjukhuset. Gulliga Galope följde snällt med upp på gården och in i transporten och stod som ett ljus hela vägen in. Rätt beslut visade det sej för lillstackarn blev inskriven med öognkateter och droppar varje timme. Har antagligen busat lite väl vilt med Zacke och fått ett slag över ögat som orsakat en kraftig uveit. Han får förmodligen stanna veckan ut. Lika bra det eftersom jag åker till Spanien på torsdag!

Hem igen och satte igån med mockningen. Sedan reda jag Teddy på stubben. Han var så fin och avslappnad idag så i slutet av passet lät jag honom sträcka ut i en riktigt snabb galopp. Whiiiie vilken skräckblandad förtjusning! Tömkörde Indiano och Laban och så var det vatten till stona, sedan var jag slut som artist.

I kväll har vi varit i norra hamnen i HBG och ätit. Jag fick jättegod mat medans Mats huvudrätt var kall och smaklös. Trist. Som väl var slapp vi iallafall betala för den. Full restaurang och för lite personal. Stackars servitirs! Hon var superduktig och trevlig, men vad hjälper det när det är fler bord än en man kan hinna med?

Stackars "lilla" (170 cm liten) Galope!

 
 
Linda

Linda

2 september 2009 06:42

Oj vad tråkigt med Galope.Hoppas att det blir bra.
kram

http://jabeque.zoomin.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 september 2009 09:15

Grattis på bröllopsdagen! Tråkigt med Galope och hoppas att han blir piggelin igen snart.

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annelie.P

2 september 2009 21:31

GRATTIS på bröllopsdagen :D
Gud va tråkigt med hans öga, det är ju så kinkigt med ögon :S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards