Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

SICAB 2009

Av Sara - 4 december 2009 14:02

Vår lilla resa har varit i olika delar. Vi började med Sevilla & SICAB. Det var två och en halv underbara dagar och våra två nya reskamrater Kryddan & Anna.Karin från Kungsbacka resp. Gällivare (!) var djupt tagna av alla intryck, hästar, utrustning osv. Bildreportage!

Hästarna & resultaten kan ni alla se på www.certamenesecuestres.com så här kommer med bilder på oss och allt runt om kring SICAB. För mej är detta den största behållningen!

Mellanlandning på Mallorca. Anna-Karin fick resa själv via Stockholm & Barcelona så henne mötte vi upp i Sevilla. Första solen här!

Vi började fredagkvällen med vin & tapas väl inne på SICAB.

  Kryddan hittade genast en häst hon vill köpa, men hon lyckades sansa sej...

Vackra ston i Cobra, som det heter när stona kopplas ihop i halsringar. Man tävlar i klasser med 3 eller 5 ston och man bedömer kvaliten och jämnheten mellan stona. Ofta är stona syskon eller mor & döttrar.

  

Vid stallarna kan man dricka mera vin och se hästarna värmas upp.

  

Klassvinnarna granskas inför Championatutdelningen. Vuxna hingstar här med Campeon de España - UDON - längst bort.  En hingst med fantastiskt vacker sida.

Vackrast och rörligast av alla: KABILEÑO! Van för bästa rörelser både riden och för hand. En fantastisk häst! Tyvärr har han för dålig spermakvalite för att frysa så vill man ha ett föl efter honom får man köpa ett föl från Spanien...     

Och så Espectaculo! Showen som går varje dag och med varierande inslag varje år. Marocko var gästland och visade halvgalna hästar som "dansade" med skickliga ryttare. Ganska coolt faktiskt!

  

Och så hade man besök från ridskolan i Jerez som även dem imponerade stort på oss alla!        

    

   

 

Ett franskt gäng på sina Camargue-hästar gjorde hisnande uppvisningar som fick publiken att skrika högt av spänning och rädslar. Otroligt!

Vackra vagnar med vackra hästar

Och så mera mat på lokala restauranger. Här är vi mätta och trötta!

Söndag kväll var SICAB över. Vi övernattade i Sevilla och på måndagen fortsatte vårt äventyr mot Ecija &  Cardenas med övernattning i den fantastiska lilla byn Carmona. Återkommer med bildreportage om detta!

Hej hopp!  

                         

 
 
Ingen bild

Annelie P

4 december 2009 15:38

åh va trevligt ni verkar ha haft, va avundsjuk man blir,,, hu snyft
Förstår kryddan också, jätte fin häst :)
kan det vara värt att köpa där nere på sicab eller är det extra dyrt?

 
Ann-Britt

Ann-Britt

4 december 2009 15:44

Kabileños sperma kostade också en hel del. Tur att vi inte köpte om den dessutom var dålig i kvaliteten. Men embryotransfer finns ju... om man vill betala en smärre förmögenhet.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

4 december 2009 15:47

Härliga bilder, glömde jag ju säga.
Ricardo blev omtyckt och kommer flera gånger nästa år.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Natalie

Natalie

4 december 2009 18:45

Vad roligt att se alla bilder. Hade SÅ gärna velat åka men det blev inte av i år. Hoppas på nästa gång istället! Vem var den kritvita snyggingen med kryddan i början?
/Natalie

http://colina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

4 december 2009 19:21

Natalie: Ingen speciell häst. Den deltog inte i tävlingarna utan var där endast till försäljning. En 5-årig söt cartujano kille =)

 
Ingen bild

Sara

4 december 2009 19:22

Ann-Britt: Hur menar du att embryotransfer skulle underlätta? Man kan ju inte precis skicka ett fryst embryo till Sverige, ännu iallafall. Och oavsett vilket sto som ska bli mamma så måste ju ägget befruktas av sperman...
Kul med Ricardo-kursen! Jag kommer nästa gång! =)

 
Ingen bild

Johanna

4 december 2009 20:49

Attans!
Jag som kollat in Kabileño och sett att han inte har några avkommor och funderat på vad som var fel.
Nu behöver jag inte fundera mer på det, tack!

Ni ser ut att ha haft riktigt trevligt :-)
Jag MÅSTE åka ner nästa år!
/Johanna

 
Annie o Bandido

Annie o Bandido

4 december 2009 22:48

åååå tack för ögongodis, så roligt att få hänga lite över axeln på er beresta o njuta i andra hand.
strongt att ni kom hem utan ha köpt iallafall en häst, tror inte jag att jag klarat av.
Lite kontrast o komma hem till den svenska leran o mockgrepen va???

http://bandidos.blogg.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

5 december 2009 11:28

Nej, jag har inte funderat på embryotransfer, men det var det förslag jag fick från stuteriet. De skulle betäcka Fer Brillantina, påstod de och sälja detta embryo. Vet inte hur det gick för dem.
Det var givetvis helt vilda över hans resultat. Hade hutlösa priser på semin osv. Inte riktigt min grej, verkade lite lätt oseriöst.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards