Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Lite bättre här

Av Sara - 24 januari 2012 21:42

Åh vad skönt vi sov HELA natten både jag & Tempo. Nja, jag vaknade med jämna mellanrum för att titta till min lille älskling (Tempo) alltså, Mats sov stillsamt bredvid mej :) och varje gång jag vaknade kunde jag nöjt konstatera att Tempan sov helt utslagen i soffan. Ingen ansats att behöva gå ut. Puh...

Jobbade hos Cecilia på smådjurskliniken på förmiddagen men det gick fort idag med bara två vovvar på op-bordet och jag var hemma igen kl elva. Då var Tempo uppe och ville gå ut och kissa, inget mera. Så fick han äta en liten liten portion med i/d-mat (intestinal diet Hill´s). Ingen större aptit med lite pillade han i sej. Efter det lade han sej till rätta i min säng där solen lyste in behagligt, så jag kunde bege mej ut i stallet. Klara hade ridit Zeus så vi gjorde kalrt mockningen innan vi tog lunch. Tempo-status`= ok.

Efter maten sadlade jag Tunante och red en stund i ridhuset. Han kändes kanonfin så jag jobbade lite med högergaloppen som behöver förbättras en del. Fick till en del fina sekvenser. Duktig kille// Han med lusitano-grabben oxå innan det var dags att samla in Galope & Teo så att de kan äte lite eftermiddagsfika innan deras jobb/ridhusvistelse. Så kom en kund för att provrida Ita. En liten tjej på tolv år. Det verkade lovande men tyvärr fungerade tjejen inte alls tillsammans med Ita så vi avskrev gemensamt den eventuella affären. Oj oj vad det kan vara stressigt med provridningar... Mats kom hem och fixade några tapp-skor. Nu har alla hästarna det antalet skor på fötterna som det är meningen att de ska ha. Skönt med en duktig hovslagar-man :)

Sist ikväll fick Galope jobba på lina. Det är så nyttigt både för honom och mej att jobba på det viset. För honom är det ju enklare att slippa bära och balansera min vikt. Och för mej så kan jag verkligen se vilka framsteg han gör. Speciellt när man vissa dagar tycker att det inte alls går så bra som man önskat. Som det är med unga hästar: två steg fram och ett tillbaka...

Har efter lite funderingar bestämt mej för att inte fortsätta med hoppgruppen. Jag tror att de övningarna var på lite väl avancerad nivå för Galopes del ännu. Ska försöka hitta en annan tränare som kan träna både Klara, Alice och mej med våra orutinerade hästar och gröna (hopp)-ryttare. För hoppa ska vi, det är ju superkul :)

Lite bilder från idag, Galope & Teo njuter av solen och den klara luften.

   

 
 
Johanna

Johanna

24 januari 2012 23:23

Hej! Min kompis hund har kräkt o har diarré. Nu enbart diarré o ligger inne på Helsingborg djursjukhus. En liten naken valp på 13 veckor.

Hoppas du o din vovve blir bra o att övriga familj håller sej friska. ( både djur i människor)
Kram

http://Www.rysskkarlek.blogg.se

Sara

25 januari 2012 16:44

Usch då, det lät ju inte kul. Valpar är ju alltid extra känsliga oxå. Tempo mår äntligen bättre och idag har han aptit igen. Nu får han noggran diet i ca tio dagar innan han sakta vänjs tillbaka på vanlig mat.
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards