Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Några dagar innan jul

Av Sara - 19 december 2011 21:10

Nu har vi några få dagar kvar innan julhelgen och lite vila och ro för både folk och fä. Det är underbart att ha Klara här igen och jag bävar lite för att hon ska åka hem över jul, redan på onsdag. Men å andra sidan har Alice jullov och kan då hjälpa till lite extra. Det ska nog gå bra. Idag har vi haft bra flyt och med våra nya mockningsrutiner hade vi tre hästar ridna och all stallskötsel klar innan lunch. Nu har ju båda jag & Klara blivit inspirerade med ny input så vi diskuterade hur vi skulle jobba hästarna och bannemej om inte alla har gått riktigt tjusigt idag. Det är ju underbart med lite ny input som gör att man känner ny extra lust till arbetet med hästarna. Väldigt befriande.

Hovis var här och gjorde Teo & Teddan julfina om fötterna och så var jag hos veterinären med Tempo i eftermiddags. Tempan började känna av sina tassar och fick nya cortison-injektioner i dem. Nu är han förhoppningsvis bra i 6-8 månader igen. Han var så duktig hos veterinären och alla älsklar ju honom där. Vår lilla hittehund. Alla minns när han blev övergiven i ett behandlingsrum av en husse som inte kände för att betala för sin parvo-sjuka 6-veckor gamla valp. Vilken tur att jag jobbade just den dagen...

Ikväll red vi resten av hästarna och David gjorde sitt tredje ridhäst-pass. Han är så sanslöst cool och klok så vi bara skrattar. Helst sanslöst. Efter jul så kan vi nog trava och sedan kan man väl säga att han är inriden?

Idag lyckades jag även med konststycket att nli knäad i ansiktet av Teo. Satt på huk och borstade hans ben som var väldigt leriga. Satt tydligen väldigt nära för när Teo lydigt lyfte på hoven så fick jag hans knä RAKT I NYLLET. Fy för in i helsike vad ont det gjorde. Och fy satan vad det blödde. Snyggt är det INTE. Jag ser inte klok ut//

Så här såg det ut efter fem minuter. Det är lite värre nu, om man uttrycker sej milt...

 

 
 
Ingen bild

Linda

19 december 2011 21:35

Ajajaj! Jag gjorde samma sak for ett par veckor sedan. Soppa ett par dagar och sedan pa med Iglu gel for att smartlindra och skydda. Da gar det fint att ata julbord trots trasig lapp. :)

 
Ingen bild

Jacqeline

19 december 2011 22:37

Hej, funderat ett tag över PRE häst, du hade precis varit i FBG & tränat, min fråga är : när kommer du nästa gång upp hit för att träna och får man titta på ? Med vänlig hälsning Jacqui

Sara

20 december 2011 21:26

Hejsan Jaqui,
Jag har inte bestämt när jag ska träna igen men det blir väl strax efter nyår tror jag. Jag är på en privat anläggning och tränar, men det är flera som är intresserade av att komma och titta så jag ska fråga om det går bra. Du kan läsa när och var på bloggen :)
Vänligen, Sara

 
Viktoria

Viktoria

20 december 2011 00:36

Men Sara då, det där var väl ingen snygg bild att bjuda på!!? Det skulle ju vara en GOD jul.. Rescue Remedy är perfekt, igen, droppa på bara! Kram!

http://vikingapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid

20 december 2011 00:50

Aj, aj,aj. Se nu till bara till att Mats inte blir anklagad för att vara skulden till din fläskläpp och råkar ut för samma sak som min kompis man när ni är ute och julhandlar! Min kompis var gul och blå i halva ansiktet efter att hästen hade slagit upp huvudet rakt i ansiktet på henne: Alla stirrade och blängde snett på honom - trodde förstås att han hade slagit sin fru. Till slut fick han nog och sa på skämt till en blängade man " Ja, hon vägrade att diska ju!" Då tände mannen i fråga till och höll på att flyga på honom så att min kompis fick gå emellan för att förhindra att även han fick en blåtira!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards