Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Sara - 13 januari 2009 17:34

Riktigt pissvder idag, regn och grått, grått, grått. Pojkarna fick vara inne men våra tjejer åkte ut. De har ju sin ligghall. Badade Nicke eftersom han skulle på besiktning. Man kan ju vara snygg även om man inte passerar nålsögat! (ironisk) Nicke skötte sej exemplariskt och veterinären blev överraskad av vilken fin trav han hade. Tyvärr så hade han en liten böjprovsreaktion på ett bakben, mycket liten men dock. Så det blir att åka tillbaka för återkontroll. Vet  trodde det kunde vara en ren tillfällighet. Hoppas verkligen det! 1/2 grad räcker ju för att man ska få reservation på försäkring och det går ju inte. Jag ska rida som vanligt och så kollar vi igen om några veckor. Trist! Nåväl, det påverkar ju inte våra planer, men man vill ju alltid att alla hästar ska vara ua direkt!

När jag kom hem klippte jag Bandos man riktigt fin och red sedan honom på ridbanan. Den var blöt men mjuk, toppen! Hann med Wille oxå innan mörkret. Sen kom en tjej, Anne, hit och hälsade på. Hon vill gärna hjälpa till i stallet på eftermiddagarna. Toppen! Hon verkade duktig och intresserad. Ska verkligen bli toppen att få lite extrahjälp nu när jag har så många hästar som är igång och ska ridas.


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards