Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Sara - 20 januari 2009 22:41

Äntligen visade solen sej! Ut med alla killarna, utom ett par som jag tänkte rida på förmiddagen. Tog ut Wille en sväng på ridbanan. Den var blöt, men mjuk så det fick gå. Sen kom min granne ner med Amigo. En 2-åring e. Affe som nu börjar se rikgit trevlig ut. Vi tänkte fota honom på vår ridbana. Gick sådär. Han ville mest springa med huvudet i sanden och ställa upp sej som en åsna...

När det projektet lagts ner ledde Elina tillbaka Amigo till sej och sen stack vi och shoppade på Hööks. Det blev ett supersnyggt brunt träns + tyglar, schabrak & mössa till Teddy. (bildbevis kommer!) och lite andra småsaker.

Väl hemma (efter en sväng om McDonalds) sadlade jag Teddy. Han var hyfsat toppad idag med. Typsikt mej har jag nu, bara för att jag beställt en ny sadel, fått för mej att den gamla liggar sååå dååligt och det är självklart därför han hoppar omkring och lätt spänner sej. Kanske kan jag inte rida alls förrän den nya sadeln kommer! Nåja, vi får se hur neurotisk jag ska bli...

Tog ut Nicke på en uteritt med mest skritt och lite trav. Han kändes pigg och fin idag med. Han får gå så här 2-3 dagar till, sedan ska jag prova att jobba honom lite försiktigt på ridbanan igen. Hoppas, hoppas verkligen att det var en tillfällighet på besiktningen. Han känns så stark och fin.

Bailon fick springa lös på ridbanan. Han är så snygg nu. Börjat bli av med lite övervikt oxå så nu ser han bättre ut!

Innan kvällen blev det ryktning av mina två älsklingar Zagal & Razzel. De är lika underbara i temperamentet båda två. När jag träffade Razzel första gången föll jag för att han verkade så mild och klok. Och så rätt jag hade! Han är precis som Zagal. Det är så härligt med sådana hästar. Alla borde få han en sån häst!

Razzel & jag vid vårt första möte 


Genil-MAC, Razzels pappa

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards