Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Sara - 28 januari 2009 07:51

En skön morgon. Nästan vår i luften. Jag hörde lite pip-pip-pip från träden. Är det en lärka redan? Eftersom gårdagens händelse gjorde mej mockhjälps-lös körde jag igång direkt efter att alla hästar åkt ut i sina hagar. Strödde massvis, sopade alla boxarna fria från spindelväv (jag hatar spindlar och väven!) öppnade fönstergallerna och sopade ur där med, skurade foderhinkar osv. Nackdelen med att ha så många hästar att rida är att jag "slipper" denna typ av arbete. Vilket jag faktiskt saknar. Jag gillar att mocka, sopa och göra fint!

Sen kom Camilla, Kan´s matte och hälsade på. Var ganska länge sedan hon var här sist. Det var mycket trevligt. Jag red Wille och sedan åt vi korv & stuvade makaroner. E nog min favorit-vardagsmat, mums! Hann med en kopp kaffe med sedan åkte Camilla hem. Jag red Bailon på ridbanan en sväng och gav mej sedan i kast med Zagals hage. Bytte ut elrepen i hela hagen. Zagal tyckte det var ytterst spännande. Varje gång jag drog i repen så låtsades han bli rädd och bockade runt och blåste. Han ser verkligen fin och pigg ut nu! I morgon ska han äntligen få skor på sina bakfötter, sedan kan vi sätta igång och rida mera regelbundet. Jag längtar...

Pratade med Anne på kvällen som är hemma igen och mår fint, om än lite mörbultad... Hon kommer förbi en sväng i morgon. Det första hon frågade var hur Vara mådde. Konstiga, tokiga häst-tjejer!

Zagal i höstas i sin hage

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards