Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Sara - 2 januari 2009 17:17

Hade hjälp med mockningen idag. Skönt. Ann kom kl 10 och då hade jag Nicke & Llegado klara i transporten. Så bar det iväg till ridhuset. Gav Llegado hönät i släpen medan vi tog ut Nicke. Först red jag en stund. Han kändes mycket fin. Sedan fick Ann rida med min guidning. Det gick väldigt bra! Kul att se Nicke under ryttare :) . I slutet kom det in två andra hästar men det bekom inte Nicke ett smack. Ann fick leda honom i fleecepyjamas medan jag gjorde iordning Llegado. Det kom fler hästar vilket stressade upp honom en aning. Speciellt en pytterliten gul ponny var OTROLIGT ÄCKLIG! Llegado flydde mot utgången när den kom emot oss i "full" galopp. Sedan fanns det en mycket otäck frieserhäst oxå, men inte otäck så som ponnyn. Nåväl, efter ca 15 min i balanstrav så slappnade han av och i slutet var han riktigt fin. Eftersom den gula ponnyn verkade göra sitt livs hårdaste träningspass fick vi stå ut med den hela tiden. Vilket iofs var bra för till sist kunde faktiskt skritta av på långa tyglar med bara ett vakande öra mot den ihärdigt galopperande ponnyn.

Rejäla pass för båda pojkarna och bra miljöträning oxå! Kul att Nicke gick så fint idag även med en ny ryttare då det kommer en tjej från Karlstad i morgon för att titta på honom.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards