Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Sara - 12 januari 2009 21:01

Full fart idag. Härligt att det äntligen är en vanlig måndag med en helt vanlig vecka igen. Jag hörde på radion att inget annat land firar jul så mycket och så länge som Sverige. Verkligen! Den är härlig, jag älskar julen, men den tar ju aldrig slut!

Hur som helst så idag var det ju en aldeles vanlig dag. Satte som vanligt full fart i stallet och var klar med morgonrutinerna inkl mockning redan 10.15 Bando-spekulanten skulle komma kl 11, så jag hade precis tid att ta ut Teddy och frilongera honom lite. Blev lite bus och ledarskapsövningar oxå.

Tendencioso

Sedan kom kunden prick på klockan. Vi sadlade och tog ut Bando. Det gick utmärkt. Hon red honom väldigt mjukt och trevligt och det syntes att de fann varandra direkt. Hon ville gärna prova att rida ut en sväng oxå så jag förklarade vart hon kunde rida och så gav hon sej iväg. Lite fjärilar i magen har jag alltid när man "släpper iväg" en kund sådär. Man har ju ett visst ansvar... Men Bando är stensäker, annars hade jag aldrig vågat. De kom tillbaka såhär glada:

Och så här fint var det på ridbanan:

 Alltså: Bando är oxå såld! Innan jag ens hann annonsera ut honom! Som väl är för mina kunder så väntar jag in tre nya hästar inom kort!

Efter Bando blev det lunch och så hann jag med att rida Nicke på ridbanan innan jag stack iväg till Skurup där jag har en ny träningsgrupp. Tyvärr kunde bara två av fem komma idag, men det var en trevlig bekantelse. Speciellt Ingrid & Jocosa. Ett litet PRE-sto vi sålde för några år sedan och som Ingrid själv ridit in och utbildat sedan dess. De var så fina ihop och Jocosa kan verkligen röra sej. Det ska bli jättekul att hjälpa dem vidare!

Hej hopp!

Av Sara - 12 januari 2009 19:09

Fick några söta bilder från Anna som ska köpa Wille.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards