Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sara - 6 januari 2009 18:55

Idag var det åter igen OKRISTLIGT kallt. Alltså jag är född i fel land. Jag drömmer om Spanien där varma vindar fläktar mej och jag kan gå i t-shirt, ridbyxor och boots året runt. Ibland svettas man, ibland är det lite kyligt, men det är ungefär how it gets. Där behövs inge isolerade stallar, dyra ridhus, tusen uppsättningar av olika täcken, termovantar, öränvärmare till hjälmen, rumpvärmare till sadlen osv. Fy fanken vad man måste ha prylar. Man är ju för sjutton utrustad med en hel ridsportsbutik och halva HÖÖKS ryttarsortiment. Och ÄNDÅ vantrivs jag i denna kyla och mörker (som om ni inte redan fattat det...)

Ingen hingst ut ihagen i dag alltså, utan extra noggran mockning till alla, MASSVIS med halm och sedan fick alla varsin grundlig rykt, flätning av pannlugg (till dem som inte ser ut annars, alltså Bailon & Teddy) samt hovkoll och inoljning. De var alla såå nöjda och tyckte att sådana här dagar kan vi gott ha  fler av. Razzel har varit lite förkyld så han blev genast försedd med täcke. Det går utmärkt och han älskar sin nya pyjamas! Han fick extra pyssel och fi lyfte hovar och tränade på att backa och stå fint när matte går runt och tar på honom överallt. Han är en pärla, jag ÄLSKAR honom! En stund senare, tänkte jag, äsch SÅ kallt kan det väl ändå inte vara. Fick för mej att jag skulle rida ut med Bando, men så stack jag ut näsan genom stalldörren och fick den halvt bortfrusen direkt, så då ställde vi in det. Första intycket är oftast det rätta eller hur är det man brukar säga?

Vidare så har jag en ny överrenskommelse om ytterligare en saluhäst som ska komma hit den 1:a februari. Det är en hingst född 2002, välriden och fin tydligen. Den är i full träning just nu så det låter ju bra.

En bild på nya saluhästen.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards