Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Provridning

Av Sara - 3 januari 2009 16:23

Idag var det verkligen svinkallt! En isande vind från havet slet kinderna av mej när jag körde ut hö i hagarna. Hingstarna fick snällt vara i sina boxar. Lika glada var de för det! Passade på att släppa Malibu & Galope i en av sommarhagarna. De tyckte det var härligt och stack iväg i full galopp över fältet!

Kl 11 var Karlstad-tjejen här för att provrida Nicke. Vi lastade och stack till ridhuset. Först visade jag honom och förklarade lite hur hon skulle rida honom. Sedan fick hon prova. Det gick hur bra som helst. I hans lätta varv gick han riktigt prydligt i traven. Gjorde fina galoppfattningar och var duktig. Hon verkade nöjd och ska lämna besked inom kort.

Ingen mera ridning idag. Det blev fruktansvärd snöstorm så varken uteritt eller en körtur till med transporten kändes inte så lockande.

 
 
Ingen bild

Anna-Stina

3 januari 2009 16:58

Hejsan Sara!
Va kul att du har börjat blogga!! Ska bli roligt att få följa dig och dina härliga hästar här i vår. Idag har vi oxå haft det kallt, ca -20 men Liviano har massor med lockig päls och idag har jag åkt spark och han joggade brevid! Kram "Stina"

 
Annette

Annette

3 januari 2009 19:18

Hej Sara!
Har sent omsider (konstigt ord...) upptäckt att du har en blogg! Jösses, vad roligt att se hur DIN vardag ser ut - du har ju ganska bra inblick i min :-) Kommer följa bloggen med stort intresse och TACK TUSEN för att du länkar till min hemsida! Här på Eskelid väntar vi med spänning på den lilla spansk-nordiska bebisen! Är så glad att jag bestämde mig för Teddy som far. En dröm i uppfyllelse...Må så gott!
Kram Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards