Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Bye Bye Vara!

Av Sara - 31 januari 2009 21:52

Fick hjälp av Mats att fodra & släppa ut. En skön, vindstilla morgon. Åt en lugn och stilla frukost. Sedan gav jag mej ut för att tvätta Varas svans och snygga till henne. Just som jag satte in henne i tvättspiltan hörde jag en bil. De var redan här! Varas nya matte. Oj då! Nå väl, vi skippade svanstvätten och medan Mats verkade hennes hovar fick tjejerna en rundtur bland hästarna. Sedan blev det kontraktskrivning, te, gräddbullar och en trevlig pratstund om hästar och tokiga miljöinspektörer. Två söta systrar som verkligen var glada över sitt inköp av denna tokiga lilla häst. Med en ängels tålamod och kärlek blir det säkert bra. Jag önskar Lisa all lycka med Vara! (nedan Vara & Clasica)

Sedan verkade vi Galope & Malibu. Förr hatade Galope verkligen att man rörde hans bakben, men nu är han såå duktig! Malibu var oxå en pärla. De är så söta! Jag leder alltid ut dem till hagen samtidigt med en häst i var hand. En 2-årig och en 3-årig hingst och vi måste gå precis förbi alla stona på vägen ut. Oftast går de som små lamm, men ibland bara måste de flirta liite med tjejerna, då räcker det att man hostar till så skärper de sej. Underbart!

På eftermiddagen kom mina föräldrar och så blev det gjort massvis med saker. Mina föräldrar är alltså världens bästa! Vilken tur man har haft som fått just dem till mina föräldrar! Mamma tvättade och städade inomhus, pappa fixade lampor som glappade i stallet och bytte glödlampor överallt så nu lyser alla lampor! Mats lagade min tvättmaskin i stallet, fixade punka på fyrhjulingen och pumpade däck på alla fodervagna, skottkärror mm. Toppen!

Vid kvällsfodringen blev jag nästa överkörd av en lätt-rullande fodervagn! Så går det när man är van att slääpa den efter sej!


 
 
Erica

Erica

2 februari 2009 12:00

Haha kan se det framför mig, fniss =P Sätt handbroms på foderkärran för säkerhetsskull =) Får önska fina lilla Vara lycka till oxå =) Känner på mig att det blir toppen! //Erica

http://www.huliganerna.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards