Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Vara såld!

Av Sara - 29 januari 2009 19:35

Efter utsläpp och mockning fick jag ett samtal från en tjej som läst om Vara-äventyret här på bloggen. Hon hade varit här i fjol när vi hade hingst- & saluhästvisning och då sett Vara och gillat henne skarpt! Trots att jag berättade hur svår hon kan vara vill hon köpa henne! Hon kommer och hämtar henne på lördag! Tack gode gud! Önskar henne all lycka och hoppas verkligen att hon kan göra henne till den fantastiska ridhäst hon borde kunna bli!

Red Nicke, Wille och tog sedan lunch. På eftermiddagen hade jag kunder här och har förmodligen sålt en häst till. Vilken häst det är får den nyfikne läsa här när affären väl är i hamn!

Idag var det så underbart kvällsljus och hästarna var ute till över fem. Härligt! Tyvärr verkar det som om det fryser igen, åh nej åh nej!

Här en bild för att få er att känna att våren snart är här!

Foto Helena Ålund

 
 
Ann

Ann

29 januari 2009 20:43

Jag önskar Vara all lycka!
Önskar köparen till den "hemliga hästen" lycka till också. För hon har köpt världens finaste häst! Imorgon ska jag pussa alla extra mkt!

http://ingemanslandet.blogg.com

 
Linda

Linda

29 januari 2009 23:17

Önskar också Vara all lycka! Hörde från en vän som sett henne att hon rör sig helt fantastiskt så gick in här för o kika lite på dina fina pållar! Hörde att du köppt en fin arabhingst också, spännande!! :)

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

30 januari 2009 07:53

Hej Linda! Kul att du läser min blogg! Jag läser med stort intresse när det skrivs om dej & Chocco! Jag har själv tävlar arab förr i hoppning (med placering i MSV!) och älskar rasen. I somras blev jag förälskad i en 2-årig skimmel e. Khidar. Han är underbar! Det kommer inom kort en egen sida för honom på hemsidan! Kämpa på med Chocco!

 
Linda

Linda

30 januari 2009 22:16

Åh vad härligt att höra Sara! Hoppas kanske få se dig på tävlingsbanorna med din nya arab så småningom.. Men du har ju en hel hög med fantastiska hästar att välja o vraka bland så jag förstår om du har svårt att det inte är lätt att välja ut någon! Dina spanjorer är ju HELT underbara!!! Hoppas så klart få se dig även med dem ute på dressyr banorna(eller hopp med för den delen)!
Ser fram emot att läsa om ditt arabiska tillskott, har hört att den ska vara jättefin! :)

http://tralopp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards